پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نوشته شده در دو شنبه 15 آبان 1391
بازدید : 246
نویسنده : حسین فهیمی

 

باشگاه فوتبال رئال مادريد اسپانيا براي سومين سال پياپي در صدر فهرست پر درآمدترين باشگاه هاي فوتبال جهان قرار گرفت.


 

 شرکت حسابرسي دلويت (Deloitte) که يک موسسه در زمينه مشاوره امور مالي است در مطالعات سالانه خود درآمد رئال مادريد در 12 ماه گذشته را 479.5 ميليون يورو اعلام کرد که نسبت به سال قبل از آن 9 درصد رشد را نشان مي دهد. 



 36 درصد از درآمدهاي رئال مادريد مربوط به فعاليت هاي اقتصادي مثل تبليغات و قراردادهاي حمايت مالي، 26 درصد مربوط به درآمد حاصل از برگزاري مسابقات مثل فروش بليت و 38 درصد متعلق به فروش حق پخش تلويزيوني است. 



 در اين فهرست باشگاه بارسلونا رقيب سر سخت رئال مادريد با 451 ميليون يورو درآمد در رتبه دوم قرار دارد. درآمد اين باشگاه نيز نسبت به سال گذشته 13 درصد رشد را نشان مي دهد که در صورت قهرماني مجدد آن در ليگ قهرمانان باشگاه هاي اروپا بيشتر هم خواهد شد. 



 باشگاه بارسلونا به عنوان مدافع عنوان قهرماني اسپانيا و اروپا در هر فصل حدود 30 ميليون يورو از طريق قرارداد حمايت مالي خود با بنياد قطر به دست مي آورد و پس از شکست 3 بر 1 منچستريونايتد در فينال مسابقات فصل گذشته ليگ قهرمانان در ورزشگاه ويمبلدون، 51 ميليون يورو نيز به دليل شرکت در اين مسابقات کسب کرد. 



 اين تيم ماه دسامبر در مسابقات جام باشگاه هاي جهان نيز به قهرماني رسيد که از طريق آن 3.5 ميليون يورو دريافت خواهد کرد اما اين مبلغ جزء درآمدهاي سال آينده مالي حساب مي شود. 



 ''دن جونز''‌ از شرکاي تجاري ورزشي شرکت دلويت در اين باره گفت: اين امر فاصله بين دو باشگاه اسپانيايي را به حداقل خواهد رساند. گرچه عملکرد تيم ها به خصوص در ليگ قهرمانان اروپا است که جايگاه پردرآمدترين باشگاه ها در سال آينده را مشخص مي کند. دو باشگاه به رقم 500 ميليون يورو سود سالانه نزديک هستند و احتمالا در چند سال آينده از مرز اين عدد خواهند گذشت. سود هر کدام از اين باشگاه در مقايسه با پنج سال گذشته تقريبا 200 ميليون يورو افزايش يافته که دستاورد قابل توجهي است. 



 اما باشگاه منچستريونايتد مدافع عنوان قهرماني انگليس براي دومين بار در جايگاه سوم پردرآمدترين باشگاه هاي جهان قرار گرفته است. اين باشگاه در يک سال گذشته 367 ميليون يورو درآمد داشته که بالاترين رقم در بين چهار باشگاه انگليسي صدر جدول است. 



 بايرن مونيخ با 321.4 ميليون يورو چهارم است و باشگاه هاي آرسنال، چلسي، آث ميلان، اينترميلان، ليورپول و شالکه در مکان هاي بعدي قرار دارند. 
 

 





:: موضوعات مرتبط: رئال مادريد ثروتمندترين باشگاه فوتبال جهان , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: