پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
عکس های متحرک
نوشته شده در شنبه 29 مهر 1391
بازدید : 353
نویسنده : حسین فهیمی

 




نوشته شده در شنبه 22 مهر 1391
بازدید : 319
نویسنده : حسین فهیمی

  

 

 

 

:: موضوعات مرتبط: عکس , رونالدو , ,



رونالدو و مسی ازسیاره دیگری آمده‌اند
نوشته شده در شنبه 22 مهر 1391
بازدید : 263
نویسنده : حسین فهیمی

  رونالدو و مسی ازسیاره دیگری آمده‌اند

سرمربی پرتغالی رئال مادرید بر این باور است که صحبت درباره بهترین بازیکن جهان باید متوقف شود زیرا ستاره‌های بارسا و رئال از سیاره دیگری آمده‌اند



فوتبالیست ها
نوشته شده در جمعه 21 مهر 1391
بازدید : 714
نویسنده : حسین فهیمی

 


:: برچسب‌ها: یلا ,



نوشته شده در پنج شنبه 20 مهر 1391
بازدید : 317
نویسنده : حسین فهیمی

 1980 در ۲۱ ماه مارس اين سال در پورتو الگره برزيل بهدنيا مى آيد. نام كامل او رونالدو آسيس دوموريرا است.


1997 با برزيل فاتح جامجهانى نوجوانان مى شود و خودش به مقام آقاى گلى اين رقابت ها مىرسد.

1998 اولين بازى خود رادر سطح حرفه اى با پيراهن گرميو برزيل انجام مى دهد و در ۵ مسابقه اين تيم شركت مىكند.

1999 اولين بازى ملى اش را براى برزيل در روز ۲۶ ژوئن اين سال در برابر لتونى انجام مىدهد و با اين تيم فاتح كوپا آمه ريكا در آن سال مى شود و اولين گل ملى اش را دربرابر ونزوئلا به ثمر میرساند


2001 با پارى سن ژرمن فرانسه قراردادى ۵ ساله مى بنددو از ماه مارس اين سال به پاريس كوچ مى كند، اما مجبور به صبرى ۴ ماهه براى انجاماولين بازى اش براى اين تيم مى شود. زيرا اختلاف و ستيز مالى بين سن ژرمن و گرميوبر سر قيمت او ادامه دارد.

2003-2002 با تيم ملى برزيل فاتح جام جهانى در شرق آسيا مىشود و در اين راه يك گل جالب از فاصله ۳۵ مترى و با يك ضربه آزاد قوس دار و بلند بهتيم انگليس در مرحله يك چهارم نهايى مىزند.

2003  به بازى براىپارى سن ژرمن ادامه مى دهد، اما رابطه خوبى با لوييز فرناندز مربى اينتيمندارد.

وقتى سن ژرمن به پيكارهاى اروپايى راه نمى يابداو از قصد خود براى ترك اين تيم صحبت مى كند.برادر او كه مدير برنامه هاى وى نيزهست، بر سر انتقال او به منچستريونايتد با سران اين باشگاه انگليسى مذاكره مى كنداما بارسلونا زرنگ تر است و با استفاده از ترديد منچستر او را جذب خويش مىكند.

قرارداد ۵ ساله او با بارسا به بهاى ۲۵ ميليون يورو امضا مىشود. ۲سپتامبراولين گلش را براى اين تيم كاتالونيايى درتساوى 1-1 برابر سويا مى زند. او از درون زمين خودى به حركت در مى آيد و به پيش مىرود و از ۲۵ مترى با شوتى دقيق دروازه را باز مى كند.

15 اكتبرموقعى كهبارسلونا در جام يوفا تيم پوچوف اسلواكى را 8 بر صفر در هم مى كوبد، ۳ گل مى زنداولين فصل حضورش در نوكمپ با زدن ۱۴ گل پايان مى گيرد و اين تيم با بى شكستماندندر ۱۷ بازى متوالى به مقام نايب قهرمانى لاليگا مى رسد.

جولاىبه او استراحتداده مى شود تا در كوپا آمه ريكا شركت نكند.

نوامبربا درخشش اوبارسلونا در ال كلاسيكو 3 بر صفر بر رئال مادريد فايق مى آيد.

دسامبراز سوى فيفا بهعنوان مرد سال (۲۰۰۴) فوتبال جهان انتخاب مى شود اما در انتخابات توپ طلا پشت سرآندرى شوچنكو و دكو قرار مى گيرد.

مه ۲۰۰۵: بارسلونا را پس از ۶ سال فترت فاتح لاليگا مىكند.

ژوئنبا برزيل جام كنفدراسيون ها را فتح مى كند و در بازى فينال كه كشورش آن را با نتيجه 4-1از آرژانتين مى برد، گلزنى مى كند.

۳۱
 آگوستموافقت مى كند كه قراردادش با بارسا تا ۲۰۱۰تمديد شود.

سپتامبراز سوى اتحاديه فوتباليست هاى حرفه اى جهان (FiFpro) مرد سال شناخته مى شود.

۱۹
 نوامبربارسلونا را دوباره به سوى پيروزى 3-0 بررئال مادريد رهنمون مى شود و اين بار دو گل انفرادى حيرت انگيز مىزند.

۲۸
 نوامبردر انتخابات توپ طلاى اروپا اول مى شود.

دسامبربرای دومین سال متوالی به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب می شود.


:: موضوعات مرتبط: رونالیدنیو , ,



نوشته شده در پنج شنبه 20 مهر 1391
بازدید : 311
نویسنده : حسین فهیمی

 فرانچسکو توتی متولد 27 سپتامبر 1976 در شهر رم می باشد . در حال حاضر در تیم آ.س رم در سری آ ایتالیا بازی می کند . او توانایی بازی در پست های حمله و یا مدافع میانی رو به جلو را دارد . و بهترین زمانی که استعداد و توانایی او بطور کامل مورد استفاده قرار می گیرد هنگامی است که او بین بازیکنان میانی و حمله نقش رابط را داشته باشد . به همان خوبی که او یک گلزن است یک بازیکن خلاقو بازی ساز برای تیم ملی ایتالیا و همچنین باشگاه خود به حساب می رود . توتی در تیم ملی ایتالیا بعنوان یک مهره اصلی و اسطوره ایی به حساب می رود که در زمان های حساس با خلاقیت خود به کمک تیم آمده است و خیلی از کارشناسان عقیده دارند که او پدیده فوتبال اینالیا در سالهای اخیر است . او همچنین سمبل باشگاه و شهر رم هم به حساب می آید زیرا که هیچ وقت این شهر را با وجود پیشنهاداتی به مراتب بهتر ترک نکرده است و بهترین گلزن تاریخ باشگاه رم به حساب می آید . 


دوران کودکی 

او در شهر رم متولد شد و رشد کرد . پدر و مادرش – انزو و فیورلا – توتی هستند . بر خلاف همه کودکان که دوست دارند برنامه های کودک و کارتون ببینند او همیشه علاقه داشت که مسابقات فوتبال را تماشا کند . و از همان ابتدا با پسران بزرگتر از خودش فوتبال بازی می کرد . مادرش علاقه بسیار زیادی داشت که او به باشگاه معروف میلان بپیوندد ولی او تیم محبوب خود یعنی آ.س رم را انتخاب کرد. و او در سال 1989 به باشگاه میلان پیوست . 



تیم ملی 

توتی جوان و با استعداد در فینال مسابقات جام یوفا زیر هجده سال 4 گل برای تیم ایتالیا در مقابل اسپانیا در جولای 1995 به ارمغان آورد . و در فینال مسابقات زیر 21 سال او توانست گل تساوی تیمش را مقابل اسپانیا قبل کشیدن بازی به ضربات پنالتی وارد دروازه کند . او در مسابقات یورو 2000 شرکت کرد و یکی از کلیدی ترین بازیکنان تیم ایتالیا در این مسابقات بود . حتی در فینال که لاجوردی پوشان بازی را به فرانسوی ها باختنند او بهترین بازیکن میدان شد . و این ناکامی ها در مسابقات جام جهانی 2002 هم ادامه داشت و تیم ایتالیا با تمام شایستگی هایی که داشت به کره جنوبی میزبان بازی را واگذار کرد و قربانی شد

در یورو 2004 او چهره ایی کاملا منفی و خشن داشت و با حرکتی که نسبت به کریستین پاولسن دانمارکی انجام داد شانس حضور در ادامه مسابقات رو از دست داد . 
در مسابقات جام جهانی 2006 آلمان با وجودی که توتی از بند مصدومیت بطور کامل رها نشده بود و احتمال مصدوم شدن را داشت خودش را ه تیم ملی و آلمان رساند . در حالیکه در حالت ایده آل خود قرار نداشت . در مقابل استرالیا او یک پنالتی حساس در دقایق پایانی را تبدیل به گل کرد و ایتالیا به مرحله بعد رساند . بعد از گل او انگشت شست خود را مانند پسرش مکید و جشن پیروزی ایتالیا را گرفت . بعد از آن تیم ایتالیا به مصاف با تیم های اوکراین و آلمان رفت و با شکست دادن این تیم ها به فینال رسید . که مجدد با تیم فرانسه روبرو شد ولی اینبار نوبت توتی و یارانش بود که جشن پیروزی بگیرند و قهرمان جهان شوند . بعد از این مسابقه توتی بعنوان یکی از اعضای تیم ستارگان جهان انتخاب شد
در حال حاضر او میان ماندن یا رفتن مردد است . از طرفی او می گوید که می خواهد از فوتبال ملی خداحافظی کند و فقط برای تیم باشگاهش بازی کند و از طرفی کادر تیم ملی امیدوارند که بتوانند او متقاعد کنند که به تیم ملی برگردد . دونادونی سر مربی تیم ملی ایتالیا حتی این امکان را برای او بوجود آورده است که فقط در مسابقات رسمی تیم ملی ایتالیا بازی کند . و تا این لحظه همه چیز بطور مساوی و 50 – 50 پیش می رود . 

توتی و باشگاه آ.س رم 

توتی فقط شانزده داشت که برای تیم آ.س رم به میدان رفت . او در آن سال 4 گل در 21 مسابقه به ثمر رساند . او لقب بهترین بازیکن ایتالیا را در سال 2000 و 2003 بدست آورد . او در فصل 1/2000 نقش به سرایی در قهرمانی تیم رم داشت و بهترین گلزن سری آ شد . در فصل 2/2001 سری آ با قهرمانی یونتوس به پایان رسید ولی توتی باز هم بهترین بازیکن سری آ شد با 14 گل زده . 



4/2003 نقش کلیدی تر و موثر تری را نسبت سالهای قبل داشت و تیم رم با 20 گل زده توتی در رده دوم بعد از تیم میلان قرار گرفت

5/2004 یک فصل کاملا نا امید کننده بود. در این فصل تیم رم چهار مربی عوض کرد و در این سال او فقط 14 گل به ثمر رساند . که در تاریخ 19 دسامبر 2004 او به رکورد جاودانه 107 گل در باشگاه رم دست یافت . گل 107 رو در مقابل تیم پارما به ثمر رساند . رکورد قبلی در اختیار روبرتو پروزو بود . 



6/2005 در این فصل او در بازی مقابل امپولی دچار مصدومیت شد و تا 11 می 2006 از میادین فوتبال دور بود. در این فصل تیم رم در رده دوم بعد از تیم اینتر قرار گرفت . 

توتی از نگاه آمار در باشگاه آ.س رم 
زندگی شخصی توتی 

توتی با ایلاری بلاسی یکی از زیباترین مدل های ایتالیا که در حال حاضر مجری چند برنامه پر طرفدار در شبکه سراسری ایتالیا است ازدواج کرد . اولین فرزند این زوج (پسر ) به نام کریستین در ششم نوامبر 2005 بدنیا آمد. و اکنون بعد از مسابقات جام جهانی همسر او برای دومین باری باردار است و آنها 9 ماه آینده فرزند دومشان را در کانون خانوادگی شان خواهند داشت . 



توتی یک مدرسه فوتبال به نام ' شماره 10 ' دایر کرده است و همچنین صاحب یک باشگاه موتور سواری به نام 'توتی تاپ اسپورت ' است . 

بهترین دوستش برادرش ریکارد است . او همیشه می گوید که برادرش در زمان کودکی بازیکن بهتری بوده است ولی شانس خوبی برای پیشرفت در این مسیر را نداشته است . ریکاردو در حال حاضر مدیر برنامه های توتی می باشد



او همچنین با مربی سابق خود فابیو کاپلو روابط بدی دارد به این دلیل که کاپلو بدون هیچ اخطار قبلی باشگاه رم را ترک کرد و شرایط بدی را برای این تیم بوجود آورد . بنا به رفتار تند و خشن توتی خیلی از بازیکنان از این تیم رفتنند و کمتر بازیکن جوانی است که او را الگوی خود قرار دهد چند ماه بعد از رفتارهای نا بهنجار او کاپلو ، امرسون برزیلی و یوناتان زبینا فرانسوی رم را به مقصد یونتوس ترک کردند . و تا امروز هم باشگاه رم و هم طرفدان این باشگاه این سه نفر را مرود غضب و توهین قرار می دهند . 




توتی به عنوان سفیر صلح یونیسف دو کتاب جوک برای کودکان چاپ کرده است که به نفع خیریه های این سازمان به نفع کودکان به فروش رسانده است



او توسط پله جزو 125 بازیکن برت دنیا که اکنون در قید حیات می باشند انتخاب شد. بعضی از این لطیفه ها بصورت کلیپ های کوتاهی با حضور خود او و دل پیرو و بوفون و نستا و کاسانو درست شدند . 



قهرمان دوران کودکی توتی جوزپه جیانینی کاپیتان سابق تیم رم بوده است و او همیشه آرزوی این را داشته که با او دست بدهد. سالها بعد او شانس این را داشت که در کنار جیانینی در یک بازی دوستانه برای تیم رم به میدان برود 


:: موضوعات مرتبط: توتی , ,



نوشته شده در پنج شنبه 20 مهر 1391
بازدید : 284
نویسنده : حسین فهیمی

 

رابسون ده سوزا ملقب به روبینهو متولد 25 ژانویه 1984 در سائو ویسنته برزیل است.وی دارای 172 سانتیمتر قد است و پست وی پشت فوروارد و فوروارد است.او فوتبال حرفه اش را از تیم سانتوس ( همان باشگاهی که در نوجوانان و جوانان این تیم از سال 1996 بازی می کرد) در کمپونیتوی برزیل در سال 2002 آغاز کرد شروع کرد.وی در سال 2003 در زمانی که تیم سانتوس مائوس کننده ظاهر می شد بازی کرد و در آن سال کار خاصی را نتوانست انجام دهد ، اما در فصل بعد در سال 2004 وی با بازی خوب و خیره کننده توانست 21 گل در 36 بازی برای این تیم بزند و ظهور ستاره ای جدید در دنیای فوتبال را ندا دهد.وی در مجموع 98 بازی که برای این تیم انجام داد توانست 40 گل بزند.در همان زمان از باشگاه های بزرگ اروپایی که شامل رئال مادرید ، چلسی ، بایرن مونیخ ، لیورپول و آث میلان بود ، پیشنهاداتی برای وی داده شد. اما باشگاه سانتوس به روبینهو رضایت نامه نداد.

در سال 2004 مادر روبینهو دزدیده شد و دو ماه بعد که آزاد شد ، روبینهو بدون توجه به رضایت نامه از باشگاه سانتوس و بدون توضیحی عمومی در این رابطه تصمیم قطعی برای ترک کشورش گرفت.

در تابستان سال 2005 روبینهو با مبلغ 30 میلیون دلاری به باشگاه رئال مادرید پیوست.وی اولین بازی برای این باشگاه را در برابر کادیز انجام داد.در فصل اول حضورش در این تیم توانست با انجام 37 بازی 8 گل بزند.اما با آغاز فصل 2007-2006 در زمان مربیگری فابیو کاپلو که به او کمتر اعتقاد داشت ، اکثر اوقات بر روی نیمکت می نشست. اما با تمرینات سخت بعد از فصل زمستان خود را به کاپلو تحمیل کرد تا به ترکیب اصلی بازگردد و قهرمانی در این فصل را با تیم رئال مادرید جشن بگیرد.هم اکنون با حضور برن شوستر نیز وی به عنوان یکی از رکن های اصلی رئال مادرید محسوب می شود و نقشه ی عمده ای در پیروزی های اخیر رئال مادرید دارد.


:: موضوعات مرتبط: روبینیو , ,



نوشته شده در پنج شنبه 20 مهر 1391
بازدید : 272
نویسنده : حسین فهیمی

 تولد:9 نوامبر 1974 در شهر تورین ایتالیا

غذای مورد علاقه:پیتزا.کیک.ماکارونی
قد:73/1
وزن:۷۳
الگوی فوتبالی:پلاتینی.مارادونا.ز۠ ?کو.فان باستن.مالدینی
هنر پیشه مورد علاقه:مایکل داگلاس
آهنگ مورد علاقه:با تو یا بدون تو
ماشینهای وی:فراری و لامبورگینی
علایق:گوش دادن به موسیقی.رانندگی کردن.سینما
افتخارات: باشگاهی((قهرمانی در سال های 1995-1997-1998-2002-2003-2005 در سری ا ایتالیا))
یک قهرمانی در جام حذفی 1995 
چهار بار فاتح سوپر جام (( 1995-1997-2002-2003 ))
یک قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا 1996 یک قهرمانی بین قاره ای یا همان قهرمانی باشگاه های جهان در سال 1996 و کسب عنوان دومی در سال ۲۰۰۳ در بازی فینال بازی به پنالتی کشیده شد ولی یوونتوس نتوانست تیم میلان را شکست دهد
یوونتوس به عنوان پر افتخارترین تیم ایتالیا مامن حضور ستارگان بزرگ و با اخلاق فوتبال ایتالیا بوده است .
کسانی که سال های سال در این تیم بزرگ بازی کرده اند و تبدیل به اسطوره شدند.
الساندرو دل پیرو بازیکن افسانه ایی دهه ی 90 تا امروز در تیم محبوب تورینی ها جای برای خود دست و پا کرده است ..
وی پسر محبوب تورین ودرزندگی خود بیشتر از حاشیه داستانی مانند فیلم های سینمایی از نوع رمانتیک ایتالیایی داشته است . ستاره بزرگ بیانکونری از وقتی خود را شناخت که درگیر چیزی بنام توپ فوتبال بود. وی که از یک خانواده ی متوسط سر برآورده بود تمامی وقت خود را صرف فوتبال در کوچه ها کرد.
وی هیچ وقت تصور نمی کرد این چنین مشهور شود.آلکس از همان کودکی به تیم یوونتوس علاقه مند بود.


وی مرد ایده آل تمام تورینی هاست . کسی که در زندگی خود بیشتر از حاشیه داستانی مانند فیلم های سینمایی از نوع رمانتیک ایتالیایی داشته است . ستاره بزرگ بیانکونری از وقتی خود را شناخت که درگیر چیزی بنام توپ فوتبال بود. وی که از یک خانواده ی متوسط سر برآورده بود تمامی وقت خود را صرف فوتبال در کوچه ها کرد.
وی هیچ وقت تصور نمی کرد این چنین مشهور شود.آلکس از همان کودکی به تیم یوونتوس علاقه مند بود.

یوونتوس همراه با پلاتینی و یارانش آلکس را دیوانه ی تیم یووه کرده بود.الکس در یکی از گفتگو های خود گفته است که هیچ آرزویی جز دیدن ورزشگاه دل آلپی را نداشته است.عطش وی برای بازی کردن در یوونتوس هر روز بیشتر می شد.ولی وقت خود را در کوچه پس کوچه های تورین تلف می کرد.

وقتی مالدینی تنها با 16 سال اولین بازی خود را برای تیم میلان انجام داد . در آن روزگار الکس عضویت هیچ تیمی را نداشت حتی عضویت در تیم دسته دومی پادووا تیم اول الکس بسیار اتفاقی پیش آمد.روزی از تمام جوانان حاضر تستی گرفته می شود و الکس به رغم بازی های گذشته در کوچه ها توانست جز کسانی باشد که از این آزمون سربلند خارج شدند.

الکس خیلی دیر و در سال 22 سالگی اولین قرارداد حرفه ایی خود را امضا کرد . وی در اولین فصل حضورش در فوتبال حرفه ایی چهار باربرای تیم پادووا را تجربه کرد ولی دراین فصل یعنی فصل 1992 نتواسنت گلزنی کند.الکس در یک تیم ضعیف تنها یک نیمکت نشین بود.او آرزو های بزرگتری داشت.در خبرهای شبکه ی ایتالیا نامی از دل پیرو برده نمی شود همین عمر باعث می شود که غرور وی جریحه دار شود.

سرانجام وی توانست در فصل بعدی گلزنی کند .. هیچ کس ندانست که چرا یوونتوس این تیم بزرگ ایتالیایی چشم به چینین بازیکنی دوخته است.


:: موضوعات مرتبط: دل پیرو , ,



نوشته شده در پنج شنبه 20 مهر 1391
بازدید : 274
نویسنده : حسین فهیمی

 «رائول گونزالس» از مشهورترين فوتباليست‌هاي جهان به حساب مي‌آيد... او تاكنون توانسته گل‌هاي زيادي را براي تيم‌ملي كشورش اسپانيا و باشگاه رئال‌مادريد به ثمر برساند و سابقه حضور در سه جام‌جهاني را دارد، اما تاكنون در رده ملي نتوانسته به افتخاري برسد، اما با رئال‌مادريد سه بار قهرمان باشگاههاي اروپا شد.او در اسپانيا شهرت فراواني دارد. سرآلكس فرگوسن او را بهترين بازيكن دنيا ناميده است. رائول به ندرت كارت زرد و قرمز دريافت كرده است و در اين زمينه ركورددار است. او اخلاق بسيار خوبي با اطرافيانش دارد لذا به او لقب «آقاي لاليگا» داده‌اند. دركشورش او را جزو سه بازيكن برتر تاريخ فوتبال اسپانيا مي‌دانند...هم‌اكنون به زندگي اين قهرمان فوتباليست خواهيم پرداخت: 

    
    زندگي يك فوتباليست 
    رائول گونزالس بلانكو در 27 ژوئن 1977 در مادريد اسپانيا چشم به جهان گشود. از كودكي در كوچه و خيابان‌هاي مادريد توپ‌بازي مي‌كرد. والدينش به علاقه وي پي بردند و او را در باشگاه فوتبال اتليتكومادريد ثبت‌نام كردند. او در اين باشگاه به يك فوتباليست ماهر تبديل شد و كم‌كم مربي تيم نوجوانان اتلتيكو به او علاقه‌مند شد و رائول را در تركيب فيكس قرار داد.» او به همراه خانواده‌اش در سن 13 سالگي مجبور شد به دليل شغل پدرش به كاستيانا نقل مكان كند.او بعدها درباره زندگي در كاستيانا گفت: «شانس به من رو آورد كه در دوران نوجواني به كاستيانا آمدم و از اتلتيكو فاصله گرفتم، همين مسئله سبب شد كه به رئال‌مادريد پناه ببرم و آن‌جا را خانه خود بدانم و براي هميشه آرامش خود را به دست آورم.» 
    گفتني است كه خانواده رائول به‌ويژه پدرش هنوز از هواداران رسمي اتلتيكومادريد هستند و با وجود اين‌كه رائول در رئال بازي مي‌كند، آنها هوادار اتلتيكومادريد مي‌باشند!رائول كه در اتلتيكو در خط حمله بود در كاستيانا هم در همين پست بازي كرد. بازي او سبب شد كه سران رئال‌مادريد به وي علاقه‌مند شوند و رائول را در 15 سالگي بخرند و او را به جوانان رئال‌مادريد ببرند... و حالا پس از گذشت 15 سال از آن زمان، رائول فرزند رئال‌مادريد لقب گرفته است. در آن زمان «والدنو» بازيكن آرژانتين در جام‌جهاني 6891، هم دوره مارادونا، مدير فني رئال‌مادريد بود. او در حال حاضر مدير بخش ورزشي رئال‌مادريد است، وي درباره رائول مي‌گويد: با ديدن او و اشتياقش براي بازي فوتبال به ياد جوانان مشتاق آرژانتيني مي‌افتادم. او با انرژي كار مي‌كرد و من در بازي‌ها به او موقعيتي مي‌دادم كه روز به روز پيشرفت كند. من آينده روشن و پرفروغ او را از همان سالهاي ورود به رئال‌مادريد در چشمانش مشاهده ‌كردم.البته به او سختگيري هم مي‌كردم كه گاهي از دست من عصبي و دلگير مي‌شد. بعد هم از او عذرخواهي مي‌كردم و مي‌گفتم كه آرزو و هدفم تنها موفقيت اوست. او نيز نه تنها با من بلكه با مربي‌هاي ديگر بسيار مودبانه، رفتار مي‌كرد. 
    
    رفتار كودكانه 
    رائول نيز در اين زمينه مي‌گويد: گاهي به دوران نوجواني خود فكر مي‌كنم كه چه رفتار كودكانه‌اي با والدانو داشتم و پرخاشگري مي‌كردم، حتي يادم مي‌آيد چند بار در همان دوران با والدانو جنگ لفظي هم داشته‌ام. اما او تنها موفقيت و رشد مرا مي‌خواست، نه چيز ديگري...رائول در همان دوران با لادروپ دانماركي و ردوندو آرژانتيني ملاقات و گفتگو داشت. او يك گلزن تمام عيار بود، تا اين‌كه با زدن بيش از 200 گل به رائول بزرگ و ستاره تبديل شد. با وجود رائول وضعيت اقتصادي باشگاه رئال‌مادريد هم بهتر شد.مارادونا درباره رائول مي‌گويد: «او يك نابغه است»، هم‌اكنون رائول لقب پرچم رئال‌مادريد را دارد.» رائول درباره رئال‌مادريد مي‌گويد: با 15 سال سابقه‌اي كه در اين باشگاه دارم، احساس مي‌كنم تيم رئال زندگي من است و بدون اين تيم احساس پوچي خواهم كرد. 
    رائول در مصاحبه با مجله SA اسپانيا گفت: در هر تمرين يا بازي چنان كار مي‌كنم كه انگار آخرين بازي‌ام است من بدون توقف فعاليت مي‌كنم.او در زمينه راز موفقيتش به خبرنگار SA مي‌گويد: از اين‌كه نقطه ضعفم را بشناسم، ناراحت نمي‌شوم، همچنين تمرين زياد مي‌كنم و تغذيه خوبي دارم. استراحت كافي مي‌كنم و مي‌خواهم تا 4 يا 5 سال آينده به بازي ادامه دهم. من از اين‌كه ميان ديگر بازيكنان محبوبيت پيدا كرده‌ام بسيار خوشحالم و هميشه سعي در ارائه تجربيات خود به تازه‌واردها دارم... 
    
    ازدواج و چهار فرزند 
    رائول گونزالس در سال 1999 با «مامن سانز» ازدواج كرد، حاصل اين ازدواج چهار فرزند مي‌باشد. نام فرزندانش خورخه، هوگو، هكتور و متئو است. رائول تولد نخستين فرزندش را شيرين‌ترين خاطره زندگي خود مي‌داند. به‌طور كلي او به خانواده‌اش اهميت زيادي مي‌دهد و اوقات فراغت خود را صرف بازي با بچه‌هايش و بازي‌هاي ويدئويي مي‌كند. او به سينما علاقه‌مند است و هفته‌اي دو تا سه بار به همراه همسرش به سينما مي‌رود. قدش 081 سانتي‌متر و وزنش 69 كيلوگرم است. به موسيقي پاپ اسپانيايي علاقه‌مند است و شكار و تماشاي گاوبازي و بازي‌هاي كامپيوتري از جمله علايق او محسوب مي‌شوند. كتاب مورد علاقه وي كيمياگر «پائولو كوئيلو»ي برزيلي است. هنرپيشه مورد علاقه‌اش تام هنكس مي‌باشد. وقتي مي‌خواهد برنامه‌هاي تلويزيوني تماشا كند ترجيح مي‌دهد كه فيلم‌هاي مستند و برنامه‌هاي ورزشي را ببيند. غذاي محبوبش برنج و سيب‌زميني است. البته او به خرافات هم اعتقاد دارد و قبل از پوشيدن پيراهن گوشه‌اي از شلوارش را به كفش خود مي‌مالد تا نظرهاي بد از او دور شود.تاكنون به وي پيشنهادهاي زيادي در زمينه بازيگري شده است اما او مي‌خواهد تنها يك فوتباليست باقي بماند.او معتقد است با نيروي ذهني و قواي جسماني مطلوب مي‌توان به قله‌هاي بزرگ موفقيت دست يافت. به او بارها پيشنهاد شد كه در برنامه‌هاي تبليغاتي شركت كند. اما او مي‌گويد: مي‌خواهم اوقات فراغتم را در كنار گرانبهاترين موجود دنيا يعني همسرم باشم و با او صحبت كنم و به دنبال كارهاي حاشيه‌برانگيز و جنجالي نيستم البته ناگفته نماند كه رائول پير مد است و هر رنگ و مدل بلوز و شلواري كه مد شود رائول به تن مي‌كند. 
     
    او قبل و بعد از هر ديدار با كانيزارس سنگربان والنسيا و سابق رئال‌مادريد گفت‌وگو مي‌كند. آنها براي يكديگر لطيفه‌هاي زيادي تعريف مي‌كنند همچنين فرناندو و ردوندو دوستان وي هستند در مواقعي كه همديگر را نمي‌بينند با اينترنت با يكديگر چت مي‌كنند...رائول دو سال پيش طي يك راي‌گيري محبوب‌ترين بازيكن تاريخ رئال‌مادريد شد. رائول دوست دارد در برابر مردم خوش بدرخشد و مقابل مردم سربلند بيرون آيد كه تاكنون به هدفش هم رسيده است. 
    
    دلايل ناكامي اسپانيا 
    رائول گونزالس مانند خيلي از اسپانيايي‌هاي ديگر تشنه تيم‌ملي فوتبال كشورش است، وي مي‌گويد ما طلسم شديم، در حالي كه هميشه بهترين هستيم، اما در پايان نتيجه را واگذار مي‌كنيم... رائول كه براي اولين‌بار با پيراهن تيم‌ملي اسپانيا در 19 سالگي و مسابقات جام‌ملتهاي اروپا به سال 1996 ظاهر شد، پس از صعود از گروه، به جنگ انگليس ميزبان رفتند و در ضربات پنالتي مغلوب اين تيم شدند، دو سال بعد در جام‌جهاني 98 فرانسه، با شكست از نيجريه در همان دور مقدماتي مسابقات، حذف شدند... در جام ملت‌هاي 2000 اروپا، نتيجه‌اي بهتر از حذف عايدش نشد، در جام‌جهاني 2002، بدترين خاطره ورزشي‌اش رقم خورد، در حالي كه در اوج بودند، مقابل كره‌جنوبي ميزبان رقابت‌ها با بدشانسي رو به رو شدند و پس از چند ضربه كه به تير دروازه نواخته شد و يك گل صددرصد را داور قبول نكرد، بازي به ضربات پنالتي كشيده شد و اسپانيا به راحتي از دور مسابقات حذف شد... در جام ملت‌هاي اروپا به سال 2004 در پرتغال، باز هم اسپانيا با بدشانسي رو به رو شد و حذف گرديد و در جام‌جهاني 6002 در حاليكه اميد زيادي به اين تيم مي‌رفت و در همان اولين ديدار اوكراين قدرتمند را با چهار گل شكست دادند، در مرحله يك هشتم نهايي در مقابل فرانسه بازنده شدند و حذف شدند.رائول مي‌گويد: اما اين تمام بدشانسي فوتبال اسپانيا نيست، ما در جام‌هاي‌جهاني 1994، 1990 ، 1986 و 1982 هم در عين شايستگي از جام‌جهاني حذف شديم، پنج ساله بودم، يادم مي‌آيد كه چقدر در اسپانيا جنب و جوش بود، بزرگتر كه شدم، پدرم گفت: جام‌جهاني فوتبال در اسپانيا برگزار شد و اسپانيا با شكست (2- 1 ) از آلمان از دور رقابت‌ها حذف شد، جام‌جهاني 86 را كاملا به ياد دارم، زماني كه نه ساله بودم اسپانيا با ستاره آن سال‌هاي خود، امليانو بوتراگوئنو، در مرحله يك هشتم نهايي با نتيجه (5 – 1 ) دانمارك قدرتمند را از سر راه برداشت، اما در مرحله بعد، در حالي كه تا نيمه‌نهايي فاصله نداشتيم، در ضربات پنالتي مغلوب بلژيك شديم، چهار سال بعد من 13 ساله بودم و در رده خردسالان بازي مي‌كردم، در مرحله حذفي مغلوب يوگسلاوي شديم، در حالي كه تيم بسيار آماده‌اي داشتيم، من آن شب، تا صبح گريه كردم و در جام‌جهاني 94، باز هم بدشانس بوديم، آن زمان من 17 ساله بودم، ابتدا مقابل كره‌جنوبي به تساوي (3– 3) رسيديم، سپس مقابل آلمان به تساوي رسيديم و با شكست بوليوي به مرحله بعد صعود كرديم، اما يكبار ديگر دچار بدشانسي شديم در حالي كه مستحق شكست نبوديم، پس از پيروزي مقابل سوئيس بر اثر اشتباهات داوري مغلوب ايتاليا شديم و با جام خداحافظي كرديم و اين بدشانسي‌ها همچنان گريبانگير فوتبال اسپانياست. رائول گونزالس فوتباليست نامي اسپانيا و باشگاه رئال‌مادريد در مورد نتايج بد تيم‌ملي و نتايج درخشان باشگاه‌هاي اسپانيا مي‌گويد: تيم‌هاي اسپانيايي به اين خاطر نتايج خوبي كسب مي‌كنند كه مجموعه‌اي از بازيكنان معروف كشورهاي ديگر را به خدمت مي‌گيرند و نتايج درخشان تيم‌هاي مختلف اين كشور هم بيشتر به دست آنان رقم مي‌خورد و به همين خاطر ستون اصلي باشگاه را بازيكنان خارجي تشكيل مي‌دهند و بازيكنان بومي اسپانيايي به آن شكل، ستاره نمي‌شوند، از اين‌رو زماني كه تيم ملي تشكيل مي‌شود، عده‌اي بازيكن از سوي مربيان دعوت مي‌شوند كه حتي شايد عده‌اي از طرفداران فوتبال اسپانيا با آنان آشنا نيستند ، به همين خاطر است كه بازيكنان دعوت شده به تيم‌ملي، آن انگيزه و روحيه لازم را ندارند، اين دليل اصلي ناكامي تيم‌ملي فوتبال اسپانيا در مسابقات جام‌‌ملت‌هاي اروپا و جام‌جهاني است، گر چه اسپانيا از جام‌جهاني 8791 تا به امروز در تمامي جام‌هاي‌جهاني حضور داشته، اما در مراحل يك چهارم و يك هشتم از حضور در نيمه‌نهايي بازمانده است. تنها افتخار فوتبال اسپانيا، نايب قهرماني جام‌ملت‌هاي اروپا به سال 1984 و البته قهرماني در جام ملت‌هاي اروپا به سال 1960 است و تنها يكبار در جام‌جهاني 0591 برزيل به مقام سوم جام‌جهاني دست يافت، يعني 57 سال پيش...

 

 

 

    

         نام کامل: رائول گونزالز بلانکو

 

محل تولد: مادرید،اسپانیا

 

روز تولد: 27 ژوئن1977

 

قد:  1.80 متر

 

نوع بازی: هافبک تهاجمی،مهاجم دوم 

 

شماره پیراهن: 7

 

باشگاه: رئال مادرید

 

باشگاه جوانان:  آتلتیکو مادرید(1992-1990)،رئال مادرید(1992-1994)

 

تعداد گل زده(تعداد بازی): رئال مادرید 3::: 15(8)

 

 رئال مادرید2::: 0(1)

 

  رئال مادرید1 ::: 194(449)

 

 تیم ملی اسپانیا:::47(102)

 

رائول یک مهاجم اسپانیایی است که تیمش را در جام جهانی 1998و2002و2006 ودر جام ملتهای 2000و2004 همراهی کرده است.او بازوبند کاپیتان را در 100 بازی ملی بر بازو بست.در حال حاضر او دوازدهمین گلزن تاریخ اسپانیا است.با 194 گل در 449 بازی که همه ی گلهای او برای باشگاه رئال ثبت شده اند.او سومین گلزن تاریخ رئال مادرید است.او در حال حاضر برای رئال بازی میکند و هنوز فرضت برای ادامه فوتبال خود دارد.

 

در حال حاضر او در دو تیم شماره 7 را می پوشد. ولی در جام جهانی 2002 او شماره 10 را به تن داشت.

 

زندگینامه::

 

او متولد حومه شهر مادرید (مارکونی دی سن کریستوبال دی لوس آنجلس)است. در سن 13 سالگی بعد از بردن جام ایالتی و آماتور سن کریستوبال پدرش او را برای نوجوانان آتلتیکو مادرید استخدام کرد. او به همراه تیم زیر 15 ساله های اسپانیا چند مقام بین المللی کسب کرد.مقدر بود که رائول به سوی حرفه ای گری پیش رود.هنگامی که خسوس جیل مدرسه فوتبال جوانان آتلتیکو را بخاطر هزینه آن منحل کرد،استعداد یابان رئال به سرعت رائول را جذب کردنددر سال 92-93 او کار خود را در نونهالان آغاز کرد ،او توانست مقام های خوبی در نونهالان کسب کند.در سال 93-94 برای حضور در تیم جوانان ب دعوت شد .در همان سال او به تیم آ دعوت شد و همچنین افتخار حضور در تیم زیر 19 ساله ها را نیز کسب کرد.در سال 94-95 کار خود را در رئال 3 آغاز کرد،او در 7 بازی 13 گل به ثمر رساند.در اکتبر 94 سر مربی خورخه والدانو جوان با استعداد را در ترکیب اصلی تیم قرار داد.هنگامی که فقط 17 سال داشت به عنوان جوانترین بازیکنی که پیراهن رئال را بر تن کرده انتخاب شد.بعد از آن او جایزه ال پیچیچی را از دستان امیلیا بوتراگونا در آورد.بعد از آن او به تیم ملی دعوت شد.

 

رائول با زدن 9 گل در 28 حضور خود این مقام را کسب کرد .یکی از گلهای خود را در مقابل آتلتیکو به ثمر رساند که باعث قهرمانی تیمش شد.در اکتبر 96 او اولین بازی ملی خود را در مقابل چک انجام داد.

 

افتخارات:::

 

لالیگا درسالهای 1997،1995،2001،2007،2003 

 

سوپر کاپ اسپانیا 1997،2001،2003

 

جام قهرمانان 98،2002،2000

 

جام بین قاره ای 1998،2002

 

سوپر کاپ اروپا 2002

 

پیچیچی 1999و2001

 

بهترین گلزن جام حذفی2003

 

جایزه ی بهترین مهاجم یوفا 2000و2001و2003

 

بهترین بازیکن جام بین قاره ای 1998

 

1999 آقای گل( ای اف اف اچ اس)

 

بهترین گلزن جام قهرمانان (1999و2000)دو بار

 

2006 مدال لیاقت سلطنتی

 

کفش برنز اروپا 199و2001

 

2001 مدال برنز مرد سال دنیا

 

2001 مدال نقره مرد سال اروپا

 

زننده ی گل 800 و 900 تیم ملی اسپانیا

 

بیشترین حضور در جام قهرمانان اروپا

 

فعال ترین گلزن لا لیگا

 

2 گل در 3 فینال جام قهرمانان

 

بیشترین گل زده به بارسلونا در تاریخ رئال

 

هیچ وقت کارت قرمز نگرفته ،در یک دوره زمانی 30 ماهه کارت زردی هم دریافت نکرده

 

هشتمین گلزن برتر لا لیگا

 

صحبتها درباره ی او::

 

زیدان::بازیکنان مورد علاقه من در اروپا رائول و فیگو هستند.

 

فرانس بکن باوئر::او یکی از بهترین های اروپا است،او روح رئال است،او مانند ماتئوس برای ما است،صرف نظر نکردنی و با آرایش بد مو.

 

هانری::وقتی او بازی میکنه فقط به گل فکر میکنه ،این ماهیت فوتبال ،هروقت او نها کاری می کنند ،تو از روی صندلی ات بلند میشی

  


:: موضوعات مرتبط: رائول گونزالس ستاره فوتبال اسپانيا , ,



زیدان
نوشته شده در پنج شنبه 20 مهر 1391
بازدید : 359
نویسنده : حسین فهیمی

 

زندگی نامه زیندین زیدان

 

زندگینامه زیدان

زین‌الدین یزید زیدان (زاده‌ی 23 ژوئن 1972 در مارسی, فرانسه) (ملقب به زیزو) فوتبالیست شهیر فرانسوی (الجزایری‌‌الاصل) است که در میانه‌ی میدان بازی می‌کند و عموماً به عنوان یکی از به‌ترین بازی‌کنان تاریخ فوتبال شناخته می‌شود. او تا بحال برای تیم‌های باشگاهی همچون یوونتوس و رئال مادرید و تیم ملی فرانسه به میدان آمده است.

او در تاریخ فوتبال خود, سه بار جایزه‌ی بهترین بازیکن سال جهان, یک بار جایزه‌ی بهترین بازیکن سال اروپا,یک بار جایزه‌ی پرارزش‌ترین بازی‌کن جام باشگاه‌های اروپا و یک بار جایزه‌ی به‌ترین بازیکن جام جهانی را دریافت کرده است و به قهرمانی جام جهانی, جام ملت‌های اروپا, جام باشگاه‌های اروپا, لیگ ایتالیا, و لیگ اسپانیا نائل آمده است و از این رو می‌توان او را از پرافتخارترین بازی‌کنان تاریخ دانست. او در ضمن در فینال جام جهانی (دو بار) و در فینال جام باشگاه‌های اروپا گل زده است.

زیدان قرار است پس از مسابقات جام جهانی 2006 از فوتبال خداحافظی کند و به این ترتیب رئال مادرید آخرین تیم باشگاهی او خواهد بود و فینال جام جهانی 2006, آخرین بازی حرفه‌ای او. در همین فینال بود که ضربه‌ی سر او به شکم ماتراتزی و کارت قرمزی که دریافت کرد, یکی از جنجالی‌ترین لحظات تاریخ زندگی‌اش را در آخرین لحظات عمر حرفه‌ای‌اش رقم زد.

زیدان فوتبال حرفه‌ای بزرگسال را از باشگاه کنز (در شهر کن فرانسه) و در سن 16 سالگی آغاز کرد و از سال 1988 تا 1992 این‌جا بازی می‌کرد و جمعا در 65 بازی لیگ فرانسه به میدان آمد و 6 گل به ثمر رساند. او در 1992 در سن بیست سالگی به بوردو, یکی از مطرح‌ترین باشگاه‌های فرانسه پیوست.

پس از چهار سال بازی در بوردو, زیدان در 1996 با مبلغ سه میلیون دلار به یوونتوس ایتالیا پیوست. در یوونتوس او تحت مربیگری مارچلو لیپی در کنار کسانی دیدیه دشان, الساندرو دل پیرو, و ادگار داویدز به یکی از اصلی‌ترین‌ ستاره‌های تیم, بدل شد. ‌

او در پنج سال بازی با یوونتوس به دو بار قهرمانی لیگ ایتالیا دست یافت و دو بار پیاپی, در سال‌های 1997 و 1998, در فینال جام باشگاه‌های اروپا به میدان آمد. (که به همراه یوونتوس هر دو را شکست خوردند).

زیدان جمعا پنج سال , یعنی تا سال 2001, در یوونتوس بازی کرد. در این پنج سال 151 بار در لیگ ایتالیا به میدان آمد و 24 گل نیز به ثمر رساند.

در سال 2001 زیدان در یکی از مشهورترین انتقال‌های تاریخ فوتبال به رئال مادرید پیوست. رقم این انتقال, 66 میلیون یورو بود که تا آن زمان در تاریخ فوتبال بی‌سابقه بود. او در سال‌هایی به رئال مادرید پیوست که این تیم با جذب بزرگ‌ترین ستارگان جهان به داشتن "کهکشانی" از بازی‌کنان فوتبال مشهور بود. زیدان یکی از مهم‌ترین ستاره‌های این کهکشان بود و از سایر ستاره‌های نورانی آن می‌شود به کسانی چون دیوید بکهام, روبرتو کارلوس, لوئیس فیگو, رائول گونزالز و رونالدو اشاره کرد.

زیدان پنج سال آخر عمر فوتبالی خود را در رئال گذراند و جمعا در 155 بازی لیگ اسپانیا به میدان آمد و 34 گل به ثمر رساند.

اوج دوران او با این تیم در فینال جام باشگاه‌های اروپا 2001-2002 بود. این بازی در ورزشگاه همپدن پارک, گلاسکوی اسکاتلند برگزار می‌شد و رئال مادرید و بایر لورکوزن در فینال در برابر هم قرار گرفته بودند. زیدان در این بازی گل پیروزی رئال را به ثمر رساند تا بالاخره قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا را نیز به کارنامه‌اش اضافه کند. در ضمن گل او در این فینال از زیباترین گل‌های تاریخ فوتبال شمرده می‌شود.

زیدان در 7 می 2006 آخرین بازی باشگاهی خود برای رئال مادرید ( و آخرین بازی باشگاهی عمرش) را انجام داد. در این بازی که در ورزشگاه معروف سانتیاگو برنابئو انجام می‌گرفت, هم‌تیمی‌های او لباس ویژه‌ای پوشیده بودند که عنوان "زیدان, از 2001 تا 2006" را بر خود داشت. هواداران رئال به گرمی از زیدان استقبال کردند. این بازی مقابل ویلا رئال بود و نهایتا 3-3 مساوی تمام شد. زیدان گل دوم تیمش را به ثمر رساند. در انتهای این بازی, او پیراهنش را با خوان رومان ریکلمه, از ویارئال, تعویض کرد. تشویق شدید تماشاچیان به حدی بود که او را به گریه انداخت. اتفاقات این بازی موضوع فیلم مستندی به نام "زیدان, چهره‌ای از قرن بیست و یکم" شد.

زیدان ملیت هر دو کشور الجزایر و فرانسه را دارد و بنابراین می‌توانست برای الجزایر نیز به میدان بیاید. معروف است که عبدالحمید کرمالی, مربی وقت الجزایر, در جوانی از دعوت زیدان خودداری کرده زیرا او برای یک هافبک "به اندازه کافی سریع نیست".

به هرحال زیدان در 17 آگوست 1994 برای اولین بار در تیم ملی فرانسه ظاهر شد. در این بازی, در مقابل جمهوری چک, او در دقیقه 63 به عنوان تعویضی به میدان آمد. بازی 0-0 مساوی بود و زیدان در وقت کمی که داشت, دو گل به ثمر رساند تا 2-2 تمام شود و به این ترتیب از همان ابتدا نگاه همگان را به سوی خود جلب کرد.

افتخارات

  • جام جهانی: 3 بار حضور (1998,2002,2006) - یک بار قهرمانی (1998) - یک بار نایب قهرمانی (2006)
  • جام ملت‌های اروپا: سه بار حضور (1996,2000,2004), یک بار قهرمانی (2000)
  • جام باشگاه‌های اروپا: یک بار قهرمانی (در 2001-2002 با رئال مادرید)
  • لیگ ایتالیا: دو بار قهرمانی (در 1996-1997 و 1997-1998 با یوونتوس)
  • لیگ اسپانیا: یک بار قهرمانی (در 2002-2003 با رئال مادرید)
  • جام بین‌قاره‌ای: دو بار قهرمانی (در 1996 با یوونتوس و در 2002 با رئال مادرید)
  • سوپرکاپ اروپا: دو بار قهرمانی (در 1996 با یوونتوس و در 2002 با رئال مادرید)
  • سوپرکاپ ایتالیا: یک بار قهرمانی (در 1997 با یوونتوس)
  • سوپرکاپ اسپانیا: دو بار قهرمانی (در 2002 و 2003 با رئال مادرید)

جایزه‌ها و افتخارت شخصی

  • سه بار بهترین بازی‌کن سال جهان از سوی فیفا (در 1998, 2000 و 2003)
  • یک بار بهترین بازی‌کن سال اروپا (توپ طلایی) از مجله‌ی "فرنس فوتبال" (در 1998)
  • یک بار باارزش‌ترین بازی‌کن جام باشگاه‌های اروپا (در فصل 2001-2002 با رئال مادرید)
  • یک بار به‌ترین بازی‌کن جام جهانی (در جام جهانی 2006 آلمان)
  • به‌ترین بازی‌کن نیم‌قرن انتهایی قرن بیستم (در سال 2004 از سوی بازدیدکنندگان سایت اینترنتی یوفا)
  • شوالیه‌ی لژدواونور از 1998
  • حامل مشعل المپیک در المپیک آتن 2004

زندگی شخصی

زیدان از والدینی الجزایری در مارسی به دنیا آمده است و جوان‌ترین فرزند خانواده‌ی هفت نفری خود است (چهار خواهر و برادر بزرگ‌تر دارد). پدر و مادرش, اسماعیل و ملیکه, نام داشتند و نسب‌شان به روستایی در الجزایر برمی‌گشت. حزب دست راستی فرانسه, جبهه ملی, ادعا می‌کرد که پدر زیدان در جریان جنگ استقلال الجزایر از "حرکی"ها بوده است (یعنی از کسانی که در رکاب ارتش فرانسه و علیه الجزایر جنگیده‌اند) اما زیدان این ادعا را به شدت رد کرده است. زیدان همیشه گذشته و تاریخ خود را ارج نهاده است اما اسلام را در زندگی خود به اجرا نگذاشته است. او را می‌توان "مسلمان اسمی" نامید.

زیدان در 1993 با ورونیک, رقاص و مدل اسپانیایی‌الاصل, ازدواج کرد.

 آن‌ها چهار فرزند به نام‌های انزو (زاده‌ی 24 مارس 1995), لوکا (زاده‌ی 13 می 1998), تئو (زاده‌ی 18 می 2002) و الیاس (زاده‌ی 26 دسامبر 2005) دارند.

 

زیدان 185 سانتیمتر قد دارد.

  • زیدان هنگام انتقال از یوونتوس به رئال مادرید با قیمت 47 میلیون پاوند لقب "گران‌ترین بازی‌‌کن تاریخ فوتبال تا آن هنگام" را به دست آورد.
  • 34امین تولد زیدان مصادف با آخرین بازی فرانسه در مرحله‌ی گروهی جام جهانی 2006 مقابل توگو بود. اما زیدان این بازی را به علت دریافت دو کارت زرد در دو بازی قبلی از دست داد. بهر صورت فرانسه در غیاب او نیز موفق به به پیروزی 2-0 شد و به مرحله‌ی بعدی راه یافت.
  • زیدان با شرکت‌هایی همچون لگو, آدیداس, کریستیان دیور, ژنرالی, فرانس تله‌کوم, اورنج, آئودی و فورد همکاری تبلیغاتی داشته است و از ثروت‌مندترین ورزش‌کاران جهان بوده است.
  •  

:: موضوعات مرتبط: زیدان , ,



نوشته شده در پنج شنبه 20 مهر 1391
بازدید : 254
نویسنده : حسین فهیمی

 زندگی نامه الکساندر پاتو

زندگی نامه ی الکساندر پاتو

 

 

الكساندرو رودریگز داسیلوا كه در دوم سپتامبر 1989 در پاتو برانكو پارانا به دنیا اومد و به نام الكساندر پاتو شناخته میشه مهاجمی برزیلیه كه طی سال های 2001 تا 2007 برای اینترناسیونال بازی كرد. در آگوست 2007 قراردادی رو با میلان امضا كرد. نام مستعارش"داك" از شهر محل تولدش گرفته شده"پاتو برانكو"(كه یه فارسی میشه"اردك سپید").


زندگی كودكی:

او فوتسال را از 3  سالگی در شهر محل تولش آغاز كرد.به زودی تواناییش در تمام ایالت جنوب برزیل پارانا شناخته شد بعد از تشویق شدن به وسیله بسیاری از مربیانش او در نوجوانی به 
Porto Alegre, Rio Grande do Sul رفت تا برای بازی در گرمیو (تیم محبوبش در كودكی)اقدام كنه اما به هر حال خانوادش تصمیم گرفتند كه او باید برای اینترناسیونال بازی كنه . در سال 2001 در 11 سالگی او به آنجا منتقل شد و به همراه 83 نوجوان دیگر كه مثل او می خواستند در تیم اول اینترناسینال نامی برای خود دست و پا كنند.



زندگی حرفه ای:


بعد از قراردای كه درآمد سالانه او رو از 3000 به 25000 دلار می رسوند و مدت حضورش رو تا 2009 افزایش میداد و مبلغ آزادی او (مبلغی كه به اضای حق رضایت نامه داده می شود) به 23 میلیون دلار رسید پاتو بالاخره برای شروع كردن بازی در لیگ برزیل آماده شناخته شد.

در اولین بازی او در تیم اصلی در 17 سالگی او تیمش را در برد 4-1 برابر پالمیراس كمك كرد(در 26 نوامبر 2006).او سه پاس گل و یك گل در اون بازی داشت. عملكرد او نظرهارو به سمتش جلب كرد و پیشبینی ها و مقایسه ها رو با دیگر سوپراستار برزیلی رونالدینیو به وجود آورد.

پاتو اولین گل اینتر ناسینال در جام باشگاههای جهان رو در 13 دسامبر  در نیمه نهایی برابر الاهلی قاهره به ثمر رسوند كه تیمش رو در پیروزی 2-1 یاری كرد و به فینال مسابقات رسوند. او در نیمه دوم به خاطر مصدومیت پای راست تعویض شد و جانشین او گل دوم و پیروزی بخش تیمش رو به ثمر رسوند.

قبل از بازی تیمش برابر بارسلونا در بازی نهایی ستاره برزیلی بارسلونا"رونالدینیو" او رو بازیكن بازیكن قابل توجه در فوتبال برزیل معرفی كرد. او در اون بازی درخشان نبود و قبل از اینكه تیمش توسط آدریانو گابیرو گل برتری رو به ثمر برسونه و سبب قهرمانی بشه تعویض شد.

او تیم برزیل رو درقهرمانی امریكای جنوبی 2007 در پاراگوئه یاری كرد.كه سبب صعود برزیل به مسابقات جهانی زیر 20 سال در كانادا و المپیك 2008 پكن شد.او بهترین گلزن برزیل در این تورنمنت بود با 5 گل زده.

پاتو با باشگاههای بزرگ زیادی از جمله میلان بنفیكا یووه اینتر لیورپول چلسی و آرسنال در ارتباط بود.

میلان رسما جذب پاتو رو در 2 آگوست 2007 اعلام كرد. مبلغ قرارداد او كمترین میزان ذكر شده در قرارداد او با اینترناسیونال بود 20 میلیون دلار(14.7 میلیو یورو). با توجه به قوانین فوتبال ایتالیا برای غیر اروپایی هایی كه به سن قانونی نرسیده اند پاتو قادر نخواهد بود در دیدار های رسمی میلان تا 3 ژانویه 2008 شركت كند(زمانی كه بازار نقل و انتقالات ایتالیا باز میشود).به هر حال میلان اجازه دارد از 3 سپتامبر 2007 "یك روز پس از 18 ساله شدنش" او را در تمرینات و مسایقات دوستانه شركت دهد.

او در مجله وردساكر  و مچ بهترین بازیكن زیر 2 سال جهان انتخاب شد.
 


افتخارات:

Winner 
Campeonato Brasileiro Sub-20: 2006 
FIFA Club World Cup: 2006 
Recopa Sudamericana: 2007 
Brazilian national football team


:: موضوعات مرتبط: الکساندر پاتو , ,



نوشته شده در پنج شنبه 20 مهر 1391
بازدید : 274
نویسنده : حسین فهیمی

 یحیی توره متولد 13 مِی 1983 در ساحل عاج دارای 187 سانتیمتر قد و 78 کیلوگرم وزن است.یحیی توره برادر کوچک حبیب توره ای است که در آرسنال بازی می کند.وی همچنین برادر کوچکتری به نام ابراهیم توره دارد که در نیس بازی می کند.توره فوتبال اش را در سال 1996 در آکادمی جوانان میموساس آغاز کرد.دو سال بعد به باشگاه کا.اس.کا بِوِرن بلژیک پیوست و تا سال 2003 در این تیم ماند.در سال 2003 بطور قرضی به باشگاه متالورگ دونسک اوکراین پیوست.پس پایان مدت قراداد دوباره در همان سال به باشگاه سابق یعنی بورن بلژِک بازگشت.اما باشگاه متالبورگ اوکراین دست بردار او نبود و دوباره برای فصل 2005-2004 او را به خدمت گرفت.یک سال بعد به باشگاه المپیاکوس پیوست و یک فصل در این تیم ماند.در این تیم بود که وی به عنوان یکی از جوانان آینده دار از شبکه یورو اسپورت انتخاب شد و همچنین لقب پاتریک ویرا جدید توسط برادرش حبیب به او داده شد.در آن سال باشگاه های بسیاری نظیر المپیک لیون ، منچستر یونایتد ، چلسی ، بارسلونا ، اورتون و آ.ث میلان خواهان وی شدند ولی خود او تمایل داشت تا در کنار برادرش حبیب در آرسنال بازی کند. به همین خاطر در سال 2005 به باشگاه آرسنال برای یک دوره تست رفت اما آرسنالی ها بازی او را نپسندیدند!

در ژانویه 2006 وی از آرسنال بیرون آمد و باشگاه المپیاکوس نیز او را نپذیرفت و و تا تابستان آن سال منتظر باشگاهی بود که به آن بپیوندد.سرانجام وی در 15 آگوست 2006 به باشگاه آ.اس موناکو پوست و یک فصل در این تیم ماند تا تجربه جدید را در لیگ دست اول فرانسه ملقب به لوشامپیونه داشته باشد.توره به عنوان یک هافبک وسط به دلیل فیزیک مناسب بدنی اش و حفظ توپی بالا بازی می کرد.وی 24 بازی برای موناکو انجام داد و 5 گل زد و 2 کارت زرد و 1 کارت قرمز گرفت.

در 26 ژوئن سال 2007 یحیی با قراردادی 10 میلیون دلاری (حدوداً 6.7 میلیون یورویی) به باشگاه بزرگ بارسلونا پیوست و تجربه ای جدید را در لالیگای اسپانیا آغاز کرد تا در کنار بازیکنان بزرگی همچون رونالینهو ، اتوو ، آنری ، پویول و ... بازی کند.او به دلیل اینکه در باشگاه بورن بلژیک شماره پیراهن 17 را می پوشید همین شماره را تقاضا کرد اما بدلیل اینکه این شماره بر تن جیوانی دوسانتوز بود و شماره 24 را که اینیستا دیگر بر تن نمی کرد را پذیرفت.

در بازی دوستانه ای که بارسلونا در سال 2007 در برابر اینتر انجام داد وی توانست اولین گل خود را به ثمر برساند.اما اولین گل خود در رقابت های لالیگا را در 2 سپتامبر در برابر اتلتیکو بیلبائو به ثمر رساند.


:: موضوعات مرتبط: یحیی توره , ,



اسکلت سخونگو برای گوشی های اندرید
نوشته شده در پنج شنبه 20 مهر 1391
بازدید : 371
نویسنده : حسین فهیمی

 


:: موضوعات مرتبط: اندرید , اسکلت سخنگو , ,
:: برچسب‌ها: ادامه مطلب+دانلود ,



نوشته شده در پنج شنبه 20 مهر 1391
بازدید : 269
نویسنده : حسین فهیمی

بخش اول اس ام اس های فارسی

به بخش اس ام اس (پیامک) های قشنگ سایت بهار۲۰ خوش آمدید

* * * * * * * * * *

اس ام اس (پیامک) زیبای سلام

 

سلام به قاصدكهاي خبر رسان كه محكوم به خبرند و سلام به شقايقهايي كه محكوم به عشقند و سلام به تو كه محكوم به دوست داشتني

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

 مسیج نامردان

به نامردی نامردان قسم خوردم که نامردی کنم در حق نامردان عالم

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

 اس ام اس (پیامک) درباره دروغ

دروغ مثل برف است که هر چه آنرا بغلتانند بزرگتر می شود

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

 اس ام اس (پیامک) ، تمرکز

تمام افکار خود را روی کاری که دارید انجام می دهید متمرکز کنید. پرتوهای خورشید تا متمرکز نشوند نمی سوزانند

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

اس ام اس (پیامک) پاچه خاری از دختران و زنان 

چيزي که زن دارد و مرد را تسخير مي کند ، مهرباني اوست ، نه سيماي زيبايش

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

اس ام اس (پیامک) ضد حال 

نگاهت همچون باران است و قلبم همچون كوير... و مي داني كه كوير بدون باران زنده است... پس برو بمير

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

 متن کوتاه ، تو زندگی را نباز

زندگي يعني بازي سه ، دو ، يک ? سوت داور............ بازي شروع شد!!! دويدي ، دست و پا زدي ، غرق شدي ، دل شکستي ، عاشق شدي ، بي رحم شدي ، مهربان شدي? بچه بودي ، بزرگ شدي ، پير شدي سوت داورــــــ0?ــــــــــ بازي تمام شد... زندگي را باختي

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

 اس ام اس (پیامک) جوک ترکی

دختر ترکه عروسي ميکنه همون شب فرار ميکنه باباش ميگه چيه چرا فرار کردي ؟ ميگه بابا عروسي همش فيلم بود ميخاستن منو بکنن

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

 اس ام اس (پیامک) ، یه بوس میدی

میخوام اتوبوس بسازم .... اتوشو دارم اما بوس ندارم .. یه بوس میدی ؟ لازم دارم

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

اس ام اس (پیامک) ، پیام کوتاه

بيهوده متاز که مقصد خاک است

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه کادو اس ام اس (پیامک) 

 

 اس ام اس (پیامک) لاتین ، عاشقانه

Toye zendone eshghe to inghadr shologh mikonam va zendoniha ro be ham mirizam ta majbor beshi mano bendazi to enreradi ghalbet

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه کادو اس ام اس (پیامک) 

 

 اس ام اس (پیامک) ضد حال و خنده دار

توپ دارم قلقليه ....... موهاي سرم فرفريه ..... SMS جديد نداشتم سرت كلاه گذاشتم یه

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

 اس ام اس (پیامک) عاشقانه

در اخرين لحظه ديدار به چشمانت نگاه كردم و گفتم بدان آسمان قلبم با تو يا بي تو بهاريست

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

 اس ام اس (پیامک) غربت

هر چه قفس تنگ تر باشد، آزادی شیرین تر خواهد بود

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

 متن کوتاه لاتین

toro az beine 100ha gol joda kardam to sine jashne eshghet ro be pa kardam baraye noghteye payane tanhaee to tanha esmi boodi ke seda kardam my love my love

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

 متن کوتاه ، نزدیک به واقعیت

نمي دانم چرا اين گونه هست؟ وقتي نگاه عاشق کسي به توست مي بيني اما،دلت بسته به مهر ديگري است. بي اعتنا مي گذري وعاشقانه به کسي مي نگري... که دلش پيش تو نيست

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

 اس ام اس (پیامک) عشق

مثل شقايق زندگى كن:كوتاه اما زيبا،مثل پرستو كوچ كن:فصلى اما هدفمند،مثل پروانه بمير:دردناك اما...عاشق

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

 آفلاین سهراب سپهری

شايد آن روز كه سهراب نوشت : تا شقايق هست زندگي بايد كرد خبري از دل پر درد گل ياس نداشت بايد اينجور نوشت هر گلي هم باشي چه شقايق چه گل پيچك و ياس زندگي اجبارست

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

اس ام اس (پیامک) زیبا ، بفرست تا تکراری نشده 

كاش دوستي ها مثل رابطه دست و چشم بود. وقتي دستت زخم مي شه چشمت گريه ميكنه و وقتي چشمت گريه مي كنه دستت اشكشو پاك مي كنه

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

 اس ام اس (پیامک) عاشقانه ، جــدیــــد

عشق تو تو قلب من مثل افغانيه كه از ايران بيرون نميره

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

 اس ام اس (پیامک) ضد حال

مي دوني فرق تو با موهات چيه ؟موهاتو ميشه اصلاح كرد ولي تو را عمرا

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

 آفلاین سرکاری

به علت نبود چرت و پرت براي ارسال , پيشاپيش نوروز 1387 را تبريک ميگوييم ستاد بي کاران ياهو مسنجر

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

 اس ام اس (پیامک) زیبا ، قبل از عاشق شدن

بهترينم اگر دل سپردن به تو يک خطاست به تکرار باران خطا ميکنم

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

 اس ام اس (پیامک) زیبا

har vaght dar oje ghodrat boodi be hobab fekr kon

هرگاه در اوج قدرت بودی به حباب فکر کن

 

اس ام اس (پیامک) sms مسیج پیام کوتاه اس ام اس فارسی 

 

اولين نيستيم ..!! اما بهترينيم ...!!


:: موضوعات مرتبط: اس ام اس , ,



اسپانیا
نوشته شده در پنج شنبه 20 مهر 1391
بازدید : 367
نویسنده : حسین فهیمی

 آرم پیراهن/لوگوی فدراسیون


:: موضوعات مرتبط: اسپانیا , ,



عکس های مسی
نوشته شده در چهار شنبه 19 مهر 1391
بازدید : 858
نویسنده : حسین فهیمی

 


:: موضوعات مرتبط: عکس , مسی , ,



آلونسو: مي‌توانستيم مقابل بارسا برنده شويم
نوشته شده در چهار شنبه 19 مهر 1391
بازدید : 308
نویسنده : حسین فهیمی

 

http://www.ronaldo7.net/news/2012/cristiano-ronaldo-550-xabi-alonso-class-when-making-a-long-pass-in-real-madrid-for-la-liga-2012-2013.jpg



بازدید : 419
نویسنده : حسین فهیمی

 [foto de la noticia]




مارسلو: سرنوشت لالیگا هنوز مشخص نیست
نوشته شده در چهار شنبه 19 مهر 1391
بازدید : 368
نویسنده : حسین فهیمی

 http://u.goal.com/158900/158943hp2.jpg


:: موضوعات مرتبط: رونالدو , ,



بازدید : 295
نویسنده : حسین فهیمی

 

http://www.ronaldo7.net/gallery/game/29_08_2012/ronaldo15.jpg




رونالدو به دنبال رسیدن به رکورد رائول
نوشته شده در چهار شنبه 19 مهر 1391
بازدید : 278
نویسنده : حسین فهیمی

 

Cristiano Ronaldo pointing to his new look and haircut, after scoring the first goal in Barcelona vs Real Madrid for La Liga 2012-2013

 



نوشته شده در چهار شنبه 19 مهر 1391
بازدید : 303
نویسنده : حسین فهیمی

 

ریکاردو کاکا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
 
 
کاکا
Kaká vs Real Sociedad 2011.jpg
شناسنامه
نام کامل ریکاردو ایزکسون داس سانتوز لیته
زادروز ۲۲ آوریل، ۱۹۸۲ «۳۰ ساله»
زادگاه برازیلیا، Flag of Brazil.svg برزیل
قد ۱٫۸۶ متر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی رئال مادرید
شمارهٔ پیراهن ۸
پُست هافبک تهاجمی مهاجم کاذب هافبک کناری
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۴-۲۰۰۰ سائو پائولو
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۱-۲۰۰۳
۲۰۰۳-۲۰۰۹
۲۰۰۹-
سائو پائولو پرچم برزیل
آ. ث. میلان پرچم ایتالیا
رئال مادرید پرچم اسپانیا
۵۹(۲۳)
۱۹۳(۷۰)
۶۶(۲۰)
تیم ملی
۲۰۰۲- Flag of Brazil.svg برزیل ۸۲(۲۷)

ریکاردو ایزکسون دوس سانتوز لیته ملقب به کاکا متولد ۲۲ آوریل ۱۹۸۲در شهر برازیلیا، پایتخت کشور برزیل و بهترین فوتبالیست جهان در سال ۲۰۰۷، بازیکن تیم ملی برزیل و رئال مادرید اسپانیاست.

دوره نوجوانی و جوانی خود را با عضویت در تیم باشگاهی سائوپائولوسپری کرد و از ابتدای سال ۲۰۰۱ عضو تیم بزرگسالان این باشگاه شد و در ۱۳۱ بازی رسمی ۴۸ گل برایشان زد. الگوی او در فوتبال به گفته خودش: هموطنش «رای» که باشگاه سابق او نیز سائوپائولو بوده‌است. وی در ژوئن ۲۰۰۳ تیم خانگی اش یعنی سائوپائولو را ترک و به میلان، یکی از بهترین باشگاههای حال حاضر ایتالیا و اروپا پیوست. و در تاریخ ۸ ژوئن ۲۰۰۹ قرارداد ۶ ساله‌ای به ارزش ۵۶ میلیون پوند با رئال مادریدمنعقد کرد. در ۲۳ دسامبر ۲۰۰۵ روز جمعه ساعت ۱۹ به وقت برزیل ریکاردو کاکا در حضور حداقل ۶۰۰ مهمان با کارولین ۱۸ ساله فرزند نماینده کمپانی «دیور»، در شهر سائوپائولوی برزیل ازدواج کرد.

کاکا در مصاحبه با مجله نوولا ۲۰۰۰ ازدواج با کارولین را بهترین تصمیم خود بعد از پیوستن به میلان عنوان کرد. این تک ستاره برزیلی گفت: «برزیل، میلان و کارولین به همراه خانواده‌ام زیباترین چیزها در زندگی ام هستند و آنها را عاشقانه دوست دارم. ۲۳ دسامبر بی نظیرترین روز زندگی ام بود. خوشحالم که در شهر سائوپائولو با کارولین ازدواج کردم.»

وی به عنوان سفیر غذا در سازمان ملل برای کمک به کودکان محروم مشغول به کار است.

Kaka061115.jpg
Kaka caroline.jpg
Kaka and Lula.JPG

:: موضوعات مرتبط: کاکا , ,



بازیکنان رئال
نوشته شده در چهار شنبه 19 مهر 1391
بازدید : 330
نویسنده : حسین فهیمی

 افتخارات و بیو گرافی بنزیما

                                

 

علاقه ی او به فوتبال از حومه ی شهر لیون که او در آن رشد یافت آغاز شد . در 9 سالگی به المپیک پیوست ، شش سال بعد او به مدرسه ی ولاژ تولا پیوست.

کریم ینزما (19 دسامبر 1987) اصلیتی مانند زیدان دارد . هر دوی آنها در منطقه ی کابیلیای الزایر ریشه دارند. دا لاکهال بنزما ، پدر بزرگ کریم ، در آنجا می زیست تا این که بالاخره در دهه ی 50 ، خانواده ی بنزما به لیون کوچ کردند . بازیکن رئال اولین ضربه ی خود در زمین چمن به توپ را در ال برون ، در شمال شهر لیون زد . " هنوز صدای موسیقی رپ ماشین جوانانی که با خوشحالی از آنجا می گذشتند را به یاد می آورم . من همیشه با برادر کوچکم بازی می کردم ، من حمله می کردم و او دفاع می کرد ." کریم دز یک خانواده ی نه نفره ششم است . (پنج دختر ، چهار دختر) پدرش کارمند مجلس بود و مادرش خانه دارد .

او همچنان به بازی در مدرسه ی ژان لورگت ادامه داد و سپس به ترایون بارون پیوست . او در این تیم توانست با هت تریک در برابر یک تیم لیونی ، نظر چند استعدادیاب را به خود جلب کند . او در آنجا اولین قراردادش را با المپیک منعقد کرد و شش سال بعد راهی مدرسه ی ژان مولین و تیم ژرلاند ولاژ تولا شد . خانواده اش به تشویق او می پرداختند . سلی ، خواهرش آن زمان را به یاد می آورد :" به یاد می آورم که همیشه در زمین فوتبال بود و با افرادی که سه چهار سال از او بزرگتر بودند بازی می کرد . او بیشتر در زمین فوتبال راحت بود تا در مدرسه.

او در طبقه پنجم مدرسه تولا ولاژ اتاق داشت ، با چشم انداز استادیوم ژرلاند (استادیوم المپیک)" یاد گرفتم که چطور باید در یک خوابگاه زندگی کنم" حالا یانیس تافر (ستاره ی جوان لیون) به گفته ی خودش این اتاق را تصاحب کرده است . 

بنزما در در فوریه 2007 به اکیپ گفت : واقعا من هیچگاه علاقه ای به لیگ فرانسه نداشته ام ، قلب من همیشه در مادرید بوده است .

مربی تولا ولاژ که بازیکنانی چون ژولی ؛ مالودا ، بن عرفا و برونو انگوتی را به جهان فوتبال معرفی کرده است مسئول جلا دادن این مروارید فرانسوی بود . مخصوصا از لحاظ بدنی . در شش سالی که کریم پیش از بازی در تیم اصلی ( برابر متز در 2004) حاضر شود ، با برنامه های قدرتی و سرعتی مربی اش گیامه تورا به خوبی آماده شده بود . " در آن دوره سرعت تست دو را از 25.50 ثانیه به 21.30 قانیه رساند " در نوامبر 2003 ، او با زدن دو ، سه گل در هر بازی مورد توجه قرار گرفت . از آن به بعد او توانست عنوان قهرمانی فرانسه (16 و 18 سال) فینال جام حذفی در 2005 ، اولین بازیش برای لیون را انجام دهد.

بنزما 17 ساله ، از یک جوان جویای نام در حال تبدیل شدن به یک ستاره ی بزرگ بود . همه او را با هانری مقایسه می کردند که موجب آزردگیش می شد . در جام گامبردیا که جام معتبر زیر 18 سال فرانسه است درحشید و با دو گل دیرهنگامش زمینه ی قهرمانی تیمش را فراهم ساخت . در ابتدای کار در المپیک (2005) در استاده فرانس با دو گلی که زد زمینه ی برد 6 بر 2 تیمش برابر استراسبورگ را فراهم ساخت .


مدیران وقت لیون در سال 2003 از پذیرش این بازیکن سر باز زدند ، درست مانند پلاتینی که در زمان بازیگریش با مخالفت متز مواجه شد و در نانس فوتبالش را ادامه داد . آرماند گاریدو اولین مربی کریم به او گفت : "او فقط یک بازیکن آماتور است و توجه کسی را نمی تواند به خود جلب کند ." اما کریم در بازی تیمش با سوشو که با نتیجه ی 4-0 به پایان رسید تمام نگاه ها را به خود جلب کرد . مربی تیم اصلی سوشو ، گای لاکومبه آنجا بود و کریم چشمان او را به خود خیره کرده بود . رن پیشنهاد دو میلیون یورویی را برای کریم 15 ساله مطرح کرد ، آژاکس نیز به جمع مشتریان او پیوسته بود.

سر انجام ژان میشل آئولاس نظر خود را تغییر داد . در نوامبر 2003 ، کریم به جمع بازیکنان المپیک پیوست و در حالی که تنها 16 سال داشت در هشت ماه 38 گل به ثمر رساند . این رکورد را تنها سدریک بودرم (بازیکن فرانسوی که در سالهای 92 تا 92 در المپیک بود) توانسته بود بدست آورد .

در همان فصل ، کریم در فینال تورنمنت مونتاژیو برابر نانت درخشید (برد چهار بر صفر) آرماند گارید (مربی) یک تصویر را در ذهن خود ثبت کرده است :" بدون شک او بهترین بازیکن و بهترین گلزن این رقابتها بود " . حالا حمایت رنه ژرارد ( بازیکن فوتبال در دهه 60 و سپس مربی تیمهای پایه) را پشت سر خود داشت :" تو یک ستاره هستی ، چطور هنوز قرارداد حرفه ای نبسته ای ؟" او سپس به تیم زیر 17 سال فرانسه در سوئیس ملحق شد (در کنار دیگر بازیکنان مستعدی چون بن عرفا ، نصری و مندز) .

او پس از آن گام دیگری برداشت و به تیم زیر 18 سال المپیک پیوست و در 14 بازی با 12 گلی که به قمر رساند موجب قهرمانی لیگ فرانسه شد . نمایش حیرت انگیز این بازیکن از چشمان پل لژون (مربی تیم اصلی) دور نماند و سرانجام در 15 ژانویه 2005 فرصت حضور در تیم اصلی را بدست آورد . بنزما در دقیقه 77 وارد زمین شد و پاس گل دوم المپیک را به نام خود به ثبت رساند . چند روز بعد ، او اولین قرارداد حرفه ای خود را با تیم اصلی به ثبت رساند .

رویایش برای حضور در چمپیونزلیگ خیلی زود به حقیقت پیوست و در بازی با روزنبرگ (در حالی که 17 سال داشت) گلزنی کرد . او در حال ستاره شدن بود و نامش بارها و بارها در روزنامه های فرانسوی نوشته می شود . سپس الجزایر از او خواست که دعوتشان را بپذیرد و او این گونه جواب داد : " به فرانسه امید بیشتری دارم" دومنک چند ماه بعد او را برای بازی دوستانه برابر یونان دعوت کرد . کریم مصدوم شد و از این بازی باز ماند . وی گفت :" باز خواهم گشت" و این کار را برابر اتریش در سال 2007 انجام داد .

با قد 182 سانتی متری و بدن ورزیده شده در مدرسه ی تولا ولاژ کریم تبدیل به یک گلزن قهار شده بود . لوئیز فرناندز وضعیت او را این گونه توصیف کرد :" او مانند مورینتس در زمان اوجش است . نه تنها برای قدرتش ، بلکه برای مهارتی که همچون هانری دارد . او یک جرقه نیست ، نیاز ندارد که زیاد با توپ بازی کند و با چند ضربه ی کوچک می تواند گلزنی کند "
 

+ نوشته شده توسط داود در جمعه نهم مرداد 1388 و ساعت 13:13 | آرشیو نظرات
نام : ريکاردو ايزاکسون داس سانتوز ليته کاکا

 

تولد:1982/4/22 

محل تولد:برازيلياي برزيل                                              

قد:۱۸۵

وزن:۷۳

 نام پدر : بوسکو ايزاکسون پريرا ليته مهندس راه و ساختمان
نام مادر: سيمون کريستيانو داس سانتوز ليته دبير زيست شناسي
نام برادر: رودريگو ايزاکسون داس سانتوز ليته فوتباليست در تيم  ريميني سری ب ایتالیا

دين: مسيحي پروتستان(گرایش به دین اسلام شایعه بود)

رنگ مورد علاقه: سفيد
آشاميدني مورد علاقه:آب
بازيگر مورد علاقه: جوليا رابرتز، تام هنکس               
موسيقي :
 موسيقي کليسا

فیلم مورد علاقه:گلادیاتور.تروی

کتاب مورد علاقه: انجيل

کاکا از جمله بازیکنانی است که فوتبال را در سن کم آغاز کرده است و در همان آغاز فوتبال را با گل زدن شروع کرد.وقتی که ۱۸ سال سن داشت در هنگام تعطیلات به خانه مادر بزرگش رفت و در استخر روي دايو پرش يک لحظه تعادلش رو از دست داد و با کناره ي استخر برخورد کرد که در اثر اين برخورد شش  مهره ي ستون فقراتش شکست.وهمین اتفاق میتونست که کاکا رو از رویایش یعنی فوتبال برای همیشه از دست بده ولی با اعتقاد به خدا و عيسي مسيح(ع) سلامتي خودش رو به دست آورد چون در اون زمان وقت بيشتري براي خواندن کتاب هاي ديني داشتو در حال حاضر هم بعد از هر گل دستاش رو به سمت آسمان بلند مي کنه و از مسيح تشکر مي کنه و همین امر نشون میده که کاکا یک انسان متعصب و مذهبی هست.

کاکا در یک بازی دوستانه و در مقابل تیم رئال مادرید بود که در قالب تیم منتخب ستارگان جهان به میدان رفته بود و با گلی که به ثمر رسوند خودش رو به فوتبال جهان معرفی کرد.کاکا از جمله بازیکنان برزیلی است که بر خلاف سایر ستارگان برزیلی دیگر در یک خانواده ثروتمند و متمدن متولد شده است و فوتبال خود را از سیستم جوانان سائوپائولو شروع کرد و وقتی دیگر هم تیمی های خود را که با فقر زندگی می کردند مشاهده می کرد متاثر می شد.ودر سال ۲۰۰۲ توانست توپ طلای برزیل را کسب کند.ودر سال ۲۰۰۳ به تیم میلان پیوست.

در جام جهاني 2002 حدود  19 دقيقه مقابل کاستاريکا بازي کرد . و در اولين بازي مقدماتي جام جهاني مقابل بوليوي به میدان رفت که اتفاقا گل هم زد.اما در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان یکی از ارکان تیمش به حساب می اومد که به رویای قهرمانی نرسید:این هم آمار او در جام جهانی:

تعداد بازی ۵ -دقایق بازی۴۱۲ -گل زده ۱(مقابل کرواسی) -پاس گل۱ -شوت به سمت دروازه۱۰ -شوت در چارچوب۳ -کارت زرد۰ -کارت قرمز۰ -ارتکاب خطا۷ -مورد خطا۱۷ -آفساید ۰

کاکا با دختر مدير نمايندگي شرکت کريستين ديور در برزيل که متولد: 1987 که با اين ميزان تحصيلات مي خواد وارد تجارت بشه در سن 16 سالگي با کاکا نامزد شدند و 2005/12/23 در هتل هايت سائوپائو لو که اولين بار همديگر رو اونجا ديده بودند با هم ازدواج کردند. علاوه بر این کارولین اضافه بر پرتغالی که زبان مادریشه به زبان های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی،ایتالیایی مسلطه و همچنین کاکا در مصاحبه با مجله نوولا ۲۰۰۰ ازدواج با کارولین را بهترین تصمیم خود بعد از پیوستن به میلان عنوان کرد گفت:برزیل،ميلان و کارولین به همراه خانواده ام زیباترین چیزها در زندگی ام هستند و آنها را عاشقانه دوست دارم.۲۳ دسامبر بی نظیرترین روز زندگی ام بود.خوشحالم که در شهر سائوپائولو با کارولین ازدواج کردم.من‌ و کارولين‌ مدت‌ زيادى‌ است‌ که‌ همديگر را مى‌شناسيم‌ و هميشه‌ او را دوست‌ داشته‌ام. کارولين‌ درس‌ مى‌خواند و به‌ تازگى‌ هم‌ در زمينه‌ طراحى‌ لباس‌ با جورجو آرمانى‌ که‌ از دوستان‌ خانوادگى‌ ما به‌ حساب‌ مى‌آيد کار مى‌کند. او استعداد زيادى‌ دارد و مطمئن‌ هستم‌ در راهى‌ که‌ پيش‌ گرفته‌ موفق‌ خواهد شد. خوشحالم‌ در کنار کارولين‌ زندگى‌ مى‌کنم.

او طرقدار تیم فراری است.به عقیده او فراری بی رقیب ترین تیم اتومبیل رانی در جهان است.کاکا از زمانی که آیرتون سنا در آن عضویت داشت عاشق این تیم بوده.با اینکه سن کمی داشته ولی او را خیلی دوست داشته است.او معتقد است برای برزیلی ها سنا یک قهرمان ملی است.به عقیده او شوماخر، باريچلو و آلونسو از بهترین رانندگان فرمول یک جهان هستند.او همچنین والنتینو روسی را جسورترین راننده ای می داند که تا به امروز روی پیست های موتورسواری دیده است.روسی یکی از دوستان نزدیک کاکاست.کاکا هم چندین بار مسابقاتش را از نزدیک دیده است.ولی چون رابطه خوبی با موتورسیکلت ندارد اصلا دوست ندارد جای روسی باشد.اما او را به خاطر مهارت هایش می ستاید.

همچنین کارلوس آلبرتوپریرا سرمربی تیم ملی برزیل درتوصیف کاکا او را یکی از بهترین ستارگان کشورش در 50 سال اخیر می داند.این هم چند تا از نظرات مهم کاکا:

چه تفاوت هایی بین برزیل واروپا در خصوص پرورش بازیکنان جوان وجود دارد؟

مسلماَ برزیل و مسایلی که دراین باشگاه وجود دارد با اروپا تفاوت های بسیار زیادی دارد .باشگاه های برزیل به دلیل این که استعدادهای زیادی در اختیار دارند از سیستم پرورش جوانان و نوجوانان بهتری بر خوردار هستند ومعمولاَ به دلیل مشکلات مالی بیشتر روی بازیکنان بومی تکیه می کنند اما احساس می کنم در ایتالیا بیشتر تیم ها حوصله پرورش بازیکنان بزرگ را ندارند وبیشتر ترجیح می دهند ستارگان جوان آمریکای جنوبی را خریداری کنند.

دستمزدهایی که این روزها بازیکنان دریافت می کنند چگونه است؟ منصفانه یا بسیار نجومی؟

به نظرم با توجه به نقش بازیکنان در فوتبال منصفانه است. تماشاگران برای دیدن بازیکنان مورد علاقه شان به ورزشگاه ها می روند و حضور این ستارگان است که هم چنین دستمزدهایی پرداخت می شو د و من آ را به خوبی نمی دانم.NBA فوتبال را جذاب می کند.

چه‌ نوع‌ موسيقى‌ را دوست‌ داري؟
من‌ موزيک‌ را خيلى‌ دوست‌ دارم‌ و برايم‌ فرقى‌ نمى‌کند کدام‌ نوعش‌ باشد. موسيقى‌ برزيلى‌ و ايتاليايى‌ را بيشتر از بقيه‌ گوش‌ مى‌کنم‌ چون‌ رابطه‌ نزديکى‌ با زندگى‌ام‌ دارند ولى‌ به‌ غير از موسيقى‌هاى‌ «Heavy» همه‌ چيز را مى‌پسندم.

روزهايى‌ که‌ در امیلان سپرى‌ کرده‌اي چطور بوده‌ است؟
زيبا و دوست‌داشتني. من‌ با تمام‌ قلبم‌ ميلان‌ را انتخاب‌ کردم‌ و هيچ‌ وقت‌ بابت‌ اين‌ موضوع‌ احساس‌ نگرانى‌ و ترس‌ نکردم. در دو سال‌ گذشته‌ تجربيات‌ زيادى‌ از بازى‌ در يک‌ تيم‌ بزرگ‌ اروپايى‌ آموختم‌ و با بازيکنانى‌ صاحبنام‌ همبازى‌ شدم‌ و حالا مى‌خواهم‌ به‌ رؤ‌ياهايى‌ که‌ در سر دارم، دست‌ يابم، روزهاى‌ زيبا در کنار قهرمانى‌هاى‌ بزرگ.

تعطيلات‌ را چگونه‌ طی می کنی؟
تابستان‌ امسال‌ کمى‌ متفاوت‌تر با تابستان‌هاى‌ گذشته‌ بود چون‌ جام‌جهانى‌ را به‌ پايان‌ برده‌ بوديم‌ و عدم‌ موفقيت‌ برزيل‌ باعث‌ شده‌ بود تا بيشتر نياز به‌ استراحت‌ داشته‌ باشم‌ و خوشحالم‌ همسرم‌ وضعيت‌ را کاملاً‌ درک‌ کرد و به‌ همين‌ خاطر زياد به‌ سفر نرفتيم‌ و بيشتر در کنار خانواده‌ام‌ در سائوپائولو بوديم.

بهترين‌ دوستان‌ قديم‌ و جديد رو بگو؟
دوستان‌ زيادى‌ دارم. در برزيل، ايتاليا و اروپا. رابطه‌ام‌ در خارج‌ از اينجا با رونالدو، روکه‌جونيور و روبينيو خيلى‌ خوب‌ است‌ و در ميلان‌ هم‌ نمى‌توانم‌ از کسى‌ نام‌ ببرم‌ چون‌ همه‌ از بهترين‌ دوستان‌ من‌ هستند ولى‌ به‌ هر حال‌ رابطه‌ام‌ با ديدا، کافو، آموروسو و سرجينيو به‌ خاطر گذشته‌هايمان‌ در برزيل‌ خيلى‌ نزديکتر است.ولی شوچنکو را بهترین مهاجم دنیا می دانم.

نقش مدیر برنامه در موفقیت یک فوتبالیست چگونه است؟

هر بازیکنی که یک مدیر برنامه حرفه ای داشته باشد می نواند با خیال راحت تری به فوتبال ادامه بدهد. بسیار دشواراست که هم بتوان روی فوتبال ومسایل درون میدان وهم مسایل حاشیه ای تمرکز کرد وبه همین دلیل باید موضوعات مربوط به رقم دستمزد وانتقالات را به مدیر برنامه سپرد.

بهترین نوع برخورد به رسانه ها و مطبوعات چیست؟

در فوتبال ارتباط مناسب با رسانه ها از اهمیت بسیار زیادی برخورداراست. این به معنی مصاحبه های هر روزه ممتعدد با روزنامه ها نیست اما نباید نقش رسانه ها را در فوتبال نادیده گرفت. بهترین راه حل این است که به صورت معقول وبدون هیچ حاشیه با رسانه ها ارتباط داشته باشیم.

آیا بازیکنان امروز با مشکل تعداد بازی ها در یک فصل روبه رو هستند؟

چاره ای جز پذیرفتن این وضعیت نداریم. در فوتبال حرفه ای امروز باید با این مساَله کنار بیاییم. هرچند هم اگر تعداد بازیها کم باشد. ممکن است هیجان فوتبال بازی کردن از بین برود. در هر صورت نمی توانم به این سوَال پاسخ درستی بدهم. اگر بپذیرم تعداد بازیها بسیار زیاد وفشرده است باید مقامات اجرایی تصمیمی در این خصوص بگیرند.

آیا دوپینگ مشکل بزرگ فوتبال امروز است. در این خصوص چه کاری می توان انجام داد؟

دوپینگ موضوعی خارج از کنترل نیست اما باید شرایط برخورد با آن بدقت بررسی شود. گاهی اوقات یک بازیکن از داروهای مجاز برای افزایش قدرت بدنی خود استفاده می کند اما با حاشیه وجنجال فراوان متهم به دوپینگ می شود. در هر صورت این موضوعی است که باعث زشت شدن چهره یک ورزشکار می شود وباید از بروز بیشتر آن جلوگیری کرد.

امروز

این بازیکن سرشناس با قراردادی گران قیمت به کهکشانی ها پیوسته و در این تیم پیراهن شماره ۸ را بر تن خواهد کرد.

+ نوشته شده توسط داود در جمعه نهم مرداد 1388 و ساعت 12:41 | آرشیو نظرات

 

                                                

آشنايي با بيوگرافي يک فوتباليست به شناخت بهتر اخلاق و حتي ويژگيهاي تکنيکي او کمک فراواني مي کند. به همين دليل زندگي ورزشي و شخصي کريس رونالدو برنده توپ طلاي اروپا و بهترين فوتباليست جهان در سال 2008 را با هم مرور مي کنيم. 

24 سال پيش، کريس رونالدو در دهکده فونچال واقع در جزيره کوچک ماديراي کشور پرتغال بدنيا آمد. پدرش ژوزه دينيس آويرو و مادرش ماريا دولارس دو سانتوس به همراه يک برادر به نام هوگو و دو خواهرش الما و کاتيا، خانواده شش نفره کريس را تشکيل مي دادند. نام دوم رونالدو را پدرش به خاطر علاقه اي که به رونالد ريگان رئيس جمهور سابق آمريکا داشت انتخاب کرد البته نه بدليل سياسي بلکه ريگان هنرپيشه مورد علاقه وي بود. رونالدو از سه سالگي فوتبال را روي ماسه هاي کنار ساحل ماديرا آغاز کرد و پس از ورود به مدرسه در سن شش سالگي جديتر به فوتبال پرداخت. کريس از کودکي طرفدار باشگاه اس ال بنفيکاي ليسبون بود ولي تقدير چنين رقم خورد که به تيم رقيب يعني اسپورتينگ منتقل شود. 

اولين بازي رونالدو در سن هشت سالگي براي تيم آماتور آندورينيا اتفاق افتاد که پدرش هم در همان باشگاه تدارکاتچي بود. در سال 1995 که کريس 10سال داشت، دو باشگاه خوب منطقه ماديرا يعني ماريتيمو و ناسيونال علاقه مند به امضاي قرارداد با او شدند؛ ماريتيمو که باشگاه بزرگتر منطقه است بخاطر از دست رفتن قرار ملاقات با "روي سانتوس" مربي آندورينيا، شانس بدست آوردن رونالدو را به همسايه خود يعني ناسيونال داد و کريس به آنها پيوست. پس از يکسال بازي در ناسيونال و بردن عنوان قهرماني رده نونهالان، فقط با سه روز تمرين به اسپورتينگ ليسبون مي پيوندد. کريس رفتن به اين باشگاه را مديون زحمات و پشتيباني مادرش مي داند. 

اولين بازي با اسپورتينگ 
اولين بازي رونالدو با پيراهن راه راه سبز و سفيد اسپورتينگ در برابر"موريرنسه" دو گل براي کريس نوجوان داشت که شروع خوبي در آلکوچته يا کارخانه فوتبال ليسبوني ها به حساب مي آيد. براي بازيهاي قهرماني جوانان زير 17سال اروپا به تيم ملي دعوت مي شود و اول بار توسط ژرارد هوليه سرمربي وقت ليورپول مورد توجه قرار مي گيرد، حالا رونالدو 16ساله است. مديران ليورپول با جذب کريس مخالفت کردند چون معتقد بودند که وي خيلي جوان است و فوتباليست بهتر از او فراوان. 

دلربايي از سر الکس 
در همين زمان اسپورتينگ در يک بازي اروپايي با يونايتد روبرو مي شود و با نتيجه سه بر يک به پيروزي مي رسد، آن شب سر آلکس مجذوب هنر جوانکي مي شود که مي تواند در دو گوش راست و چپ و با هر دوپا دفاع حريف را به هم بريزد. سال 2003 است و ديويد بکهام از منچستر به قصد مادريد جدا شده. پيراهن افسانه اي شماره هفت يونايتد بي صاحب شده ولي فرگوسن تصميم خود را گرفته؛ هفت به کريس رونالدو مي رسد و با 12.24 ميليون پوند، حالا يک شيطان سرخ است ... در فصل 2004-2003 نخستين نمايش جانشين روني برابر بولتون از دقيقه60 شروع شد، گل نميزند ولي يک پنالتي براي تيمش مي گيرد تا در جشن پيروزي چهار بر صفر شرکت کند. کريس تحت نظر سرآلکس پيشرفت مي کند؛ سال 2005 با نيستلروي در حين تمرين درگير مي شود، زمزمه ها براي ترک باشگاه به گوش مي رسد ولي نتيجه اين است: "رود" به مادريد مي رود و رونالدو قراردادش تا 2010 تمديد مي شود! 

درخشش با من يو و آغاز شايعات 
چند کارت زرد و قرمز نشان از ناپختگي ستاره جوان دارد، فرگوسن در من يو و اسکولاري در تيم ملي وارد عمل مي شوند تا کريس جوان بر اعصابش مسلط شود؛ 29 اکتبر 2005 هزارمين گل يونايتد را در ليگ برتر به ثمر مي رساند. اولين افتخار رونالدو بدست مي آيد: بهترين فوتباليست جوان سال از طرف فيفا؛ در آگوست 2003 برابر قزاقستان با پيراهن سرخ تيم ملي پرتغال ظاهر مي شود و به يورو2004 مي رود. با تيم المپيک در آتن 2004 بازي مي کند؛ "پدر مرد"، 7 سپتامبر2005 تنها چند ساعت پس از فوت پدرش مقابل روسيه بازي مي کند. 

در سال 2006 اولين گل جام جهاني خود را در برابر ايران به ثمر مي رساند و سپس در مرحله يک چهارم نهايي در 8 جولاي 2006 باعث اخراج هم تيمي خود وين روني مي شود البته در بازي ملي با انگلستان و از همين جا شايعات جدايي او از يونايتد آغاز مي شود. جو سنگين رسانه اي و اعتراض هواداران کريس را به سمت درب ورودي رئال مادريد هل مي داد ولي سرآلکس مانع اين اتفاق شد و با قهرماني يونايتد در فصل بعد، درايت خود را دراينباره به رخ کشيد؛ اوج رونالدو در فصل 2008-2007 رقم خورد جايي که با من يو 42 گل مي زند و علاوه بر ليگ برتر، قهرماني باشگاههاي اروپا را نيز جشن مي گيرد و کفش و توپ طلاي اروپا را مال خود مي کند؛ رئالي ها بلافاصله وارد عمل مي شوند و تمام تابستان 2008 را به تبليغ براي انتقال رونالدو به تيمشان مي گذرانند ولي بازهم دخالت فرگوسن نقشه ها را نقش بر آب مي کند: "من تصميم گرفتم با جان و دلم براي يونايتد بازي کنم"، اين جمله آب سردي بود بر سر رئالي هاي پرمدعا که ترانسفر کريس به مادريد را پايان گرفته مي پنداشتند. با اين حال فقط يک سا طول کشيد تا اين انتقال جنجالي دوباره به جريان بيفتد. 

حاشيه ها 
مورينيو ، کريس رونالدو را را بچه دهاتي بيسواد و بي شخصيت خطاب مي کند. مي گويد او لياقت موقعيتش را ندارد!؛ با انتشار اخبار مختلف درباره وضعيت اخلاقي کريس بعضي ها با او هم عقيده مي شوند؛ اکتبر 2005 پليس از او راجع به اتهام تجاوز به يک مدل در هتلي در شهر لندن تحقيق مي کند ولي تبرئه مي شود؛ آگوست 2006 خبر نامزدي او با "مرکه رومرو" زني مطلقه و شاغل در تلويزيون اسپانيا که 9سال از رونالدو بزرگتر است در رسانه ها مي پيچد. مرکه وجود اين رابطه را مي پذيرد ولي کريس هيچگاه رد يا قبول نمي کند؛ شايعات زياد ديگري دوروبر وي مي چرخد: نامزدي با "يوردانا ياردل" خواهر ماريو ياردل فوتباليست برزيلي باشگاه پورتو، رابطه با مانکن معروف "لورن فرين"، دوستي با "کريستينا کارلوس" ملکه زيبايي پرتغال و ...؛ شايد خريد خانه 3 ميليون پوندي در چشاير با لبخند شيطنت آميز کريس مرتبط باشد. در منطقه چشاير نژادي از گربه هاي خانگي زندگي مي کند که در روايات کهن انگليسي به حيله گر بودن معروفند و هميشه لبخندي مرموز بر لب دارند مانند گربه اي که در داستان آليس در سرزمين عجايب وجود داشت، درست مثل رونالدوي شيطان؛ کريس با حقوق هفته اي 120 هزار پوند حالا ديگر يک پسربچه ساده دهاتي نيست، بلکه با ثروتمندان پولدار معاشرت دارد. در مهماني هاي مجلل هاليوود در کنار هنرمندان مشهور ظاهر مي شود .درباره او مي گويند پا جاي پاي دوران جواني بکام مي گذارد و شايد هم بزودي در هاليوود ظاهر شود اما زندگي کريستيانو تماما خوشگذراني نيست، او در کارهاي خيريه نيز فعاليت مي کند: سال 2005 در فاجعه سونامي شرق آسيا با خريد خانه اي براي پسربچه 11 ساله و پدرش سمبل کمک به بازماندگان سونامي مي شود... 

امروز 
با تمام اين روايات حالا کريستيانو رونالدو در سن 24 سالگي گرانترين بازيکن جهان است. شايد به نظر برخي قهرماني به اعصاب خردکن و خودخواه به نظر برسد و شايد هم ستاره اي بي بديل، ولي براي دنياي فوتبال بازيکني است که مفتخر به عنوان "بهترين بهترينهاي اروپا" و "جهان" شده است. هم اکنون فصل تازه اي در زندگي حرفه اي کريس باز شده و روياي بازي در سانتياگو برنابئو به حقيقت پيوسته است. 
 

+ نوشته شده توسط داود در جمعه نهم مرداد 1388 و ساعت 12:26 | آرشیو نظرات
بیوگرافی ZGonalo Higuian
نام کامل:گونزالوجراردوهیگوین                        

روز تولد:۱۰ دسامبر ۱۹۸۷

محل تولد:برست فرانسه

قد:۱۸۳ سانتی متر                                         

نام مستعار:الا پتیا

پست :مهاجم

او یک فوتبالیست فرانسوی است که اصلیت آرژانتینی دارد هیگوین همکنون برای رئال مادرید در پست مهاجم در لیگ اسپانیا بازی می کندهیگوین در فرانسه متولد شده در حالی که پدرش یک آرژانتینی بود که در لیگ فرانسه بازی می کرد در ۱۰ ماهگی فرانسه را ترک کرد وتا جام جهانی ۱۹۹۸ به فرانسه باز نگشت .اودر جوانی دو دعوت نامه از تیمهای زیر ۲۰ سال فرانسه و آرژانتین دریافت کرد امادر ۱۵ نوامبر ۲۰۰۶ او ادعا کرد که هنوز تصمیم نگرفته است که برای کدام کشور بازی کند. هیگوین مانند ستارگان دیگر برای آینده خود نظر باشگاه هایی را به خود جلب کرده بود .او نگاه های تیم های بزرگی چون آث میلان .لاتزیو. رئال مادرید .منچستر یونایتد و چلسی را به خود جلب کرده بود و تیم های بزرگ فرانسه چون سنت جرمن پاریس و المپیاکو مارسی افرادی را برای دیدن بازی های او و توافق برای انتقال او به این تیمها به آرژانتین فرستادند .او توانست بازی خوبی را در دربی محلی بین بوکا جونیورز و لیور پلاته انجام دهد که در این خصوص میر دنیل پسران اعلان کرد که او دارای آینده بزرگ و شرنوشت مانند یک ستاره است دوره رسمی بین الملی او با نبرد با ترزگه آغاز شد زیرا ترزگه هم مانند او یک آرژانتینی بود که بازی در فرانسه را برگزید.هنگامی که فرانسه از او درخواست کرد که او تیم ملی خود را اعلام کند او اعلام کرد که شماره بیست فرانسه را می خواهد اما آنها اعلام کردندشماره ۲۰ را به او نمی دهند زیرا این پیراهن سال ها برای ترزگه بوده است.برادر جوان او فرناندو هیگوین است که برای نوا شیکاگو بازی می کند.بعد از آمدن ستاره کوچک (مارسلو رومرس)به تیم پایه رئال.هیگوین می خواست برای داشتن یک آینده روشن با بوکا قرارداد امضا کند که در آن زمان آث میلان خواهان پیوست او به این تیم بود.مدیر میلان اریدو بریدا بارها گزارش داده که به آرژانتین رفته تا مقدمات پیوست گونزالو هیگوین و رودریگو پالیگو را به این تیم فراهم کند. اما در ژانویه فصل نقل و انتقالات ورزشی اسپانیا رئال مادرید با موفقیت با هیگوین به مبلغ ۱۳ میلیون یورو قرارداد بست چونکه ریور پلاته مبلغ ۱۰ میلیون یورو را نپذیرفته بود.هیگوین ستاره ی جوانی است که بسیاری از تیمهای اروپایی برای قرارداد با او تلاش کرده بودند.هیگوین در این رابطه میگوید:من احساس می کنم که مفتخر شدم که مادرید به من توجه کرده است

 

 

+ نوشته شده توسط داود در جمعه چهاردهم فروردین 1388 و ساعت 13:44 | آرشیو نظرات
                                   

 

رافائل فان در فارت متولد 11 فوریه ی 1983 در شهر هیمسکرک هلند می باشد . او بازی کن هلندی تیم رئال مادرید است که سابقه ی بازی در آژاکس و هامبورگ را نیز دارد. او پست اصلی اش هافبک هجومی است اما گاهی به عنوان بازی ساز نیز عمل می کند .
مادر او اسپانیایی و پدرش هلندی است و در 10 ژوئن 2005 او با مدل زیبا ی هلندی به نام سیلوی میس ازدواج می کند و در سال2006 از او صاحب پسری می شود .
فان در فارت از بازیکنان آکادمی آژاکس است .. آنجایی که ادوین فان در سار , دنیس برگکمپ و وسلی اشنایدر را به فوتبال حرفه ای دنیا معرفی کرد.

در فصل 01-2000 مربی وقت آژاکس او را به پست هافبک هجومی برد , که در آنجا به عنوان استعداد سال اروپا از نظر وب سایت معتبر ایتالیایی به نام کالچو منیجر(Calcio Manager) شناخته شد.
او در 2 فصل بعد به علت مصدومیتهای متعدد ماه ها از فوتبال دور بود ... در فصل 03-2002 او با وجود مصدومیت , در تنها 21 بازی برای تیمش , 18 گل به ثمر رساند
او در فصل 05-2004 از سوی رونالد کومان کاپیتان تیم شناخته شد . و وقتی همتیمیش زلاتان ابراهیمویچ به یوونتوس پیوست , مدتی به عنوان مهاجم بازی می کرد.
فان در فارت در 1 جوئن 2005 با قراردادی به ارزش 5.5 میلیون یورو به هامبورگ منتقل شد.او در فصل اول حضورش در هامبورگ گلزن ترین بازی کن تیم شد و توانست همراه تیمش مقام سومی لیگ و جام اینترتوتو 2005 را از آن خود کنند

در پایان فصل 08-2007 از سوی یوونتوس و اتلتیکو مادرید پیشنهاد هایی به او داده شد حتی اتلتیکو 15 میلیون بورو به او پیشنهاد داد . اما این رئال مادرید بود که در تاریخ 4 آگوست 2008 توانست با 13 میلیون یورو با او 5 سال قرارداد ببندد .که او تنها خرید تابستانی این تیم بود.

او ابتدا شماره 19 را داشت ,اما وقتی روبینیو به منچستر سیتی رفت و اشنایدر شماره اش را از 23 به 10 تغییر داد ... او نیز ترجیح داد 23 را انتخاب کند.
او اولین بازی فصلش را مقابل نومانسیا انجام داد که یکی از گلهای تیمش را به ثمر رساند تا تیم 4-3 بتواند پیروز شود .او 2هفته بعد در بازی با اسپورتینگ خیخون برای رئال هت-تریک کرد تا تیم 7-1 به پیروزی برسد.
آمار گلزنی او از این قرار است:
آژاکس : در 139 بازی 58 گل 
هامبورگ: در 105 بازی 48 گل
رئال مادرید: در 22 بازی 4 گل 
تیم ملی هلند: در 61 بازی 13 گل


 

 

+ نوشته شده توسط داود در جمعه چهاردهم فروردین 1388 و ساعت 13:43 | آرشیو نظرات
راموس در روز 30 مارس 1986 در محله کاماس شهر سویا واقع در استان اندولوس اسپانیا به دنیا امد وی محصول تیم جوانان باشگاه سویا است .

 

                                        
او به خاطر دویدن های سریعش در سمت راست و ارسال توپ به محوطه جریمه و همچنین دفاع خوبش معروف است.

سویا
اولین پستی که راموس در ان بازی کرد دفاع راست بود پستی که راموس اکثر دوران بازیگری خود را در ان بازی کرده است .

راموس برای اولین بار در سن 17 سالگی برای تیم سویا در لالیگا به میدان رفت و بعد از 2 سال بازی کردن در لالیگا به همراه سویا به تیم رئال مادرید منتقل شد.

رئال مادرید
راموس 19 ساله در سال 2005 با 27 میلیون یورو به تیم اول پایتخت امد قراردادی که سر و صدای بسیار زیادی در مطبوعات اسپانیا به راه انداخت چون کارشناسان فوتبال معتقد بودند که پرداخت چنین مبلغی برای یک مدافع و ان هم با 19 سال سن بسیار زیاد است.

ولی فلورنتینو پرز رئیس وقت رئال مادرید به هیچ یک از این انتقادها توجه ای نکرده و این جوان اینده دار را به تیمش اورد که بعد ها ثابت شد انتخاب پرز یک انتخاب کاملا صحیح بوده است.

این بازیکن بعد از ورود به رئال مادرید شماره 4 را که پیش از ان متعلق به اسطوره و کاپیتان این تیم یعنی فرناندو هیه رو بود بر تن کرد.

او در ابتدا به عنوان مدافع مرکزی برای رئال مادرید به میدان می رفت و در بعضی از بازیها در پستهای مختلفی چون دفاع راست و هافبک دفاعی نیز به بازی گرفته شد ولی کم کم با امدن مدافعینی چون کاناوارو و په په این مدافع جوان به پست اصلی خود یعنی دفاع راست برگشت.

اولین گلی که راموس برای رئال مادرید زد در لیگ قهرمانان اروپا و در مقابل تیم المپیاکوس بود که در ان بازی رئال مادرید با نتیجه 2 - 1 شکست خورد.

در طول فصل 2007 - 2006 این مدافع توانایی خود را در سانتر کردن نشان داد که نمونه بارز ان گل اول رئال مادرید در دو فصل قبل به بارسلونا است.

در ان بازی که رئال مادرید میزبان بارسلونا بود راموس در دقایق ابتدایی بازی با سانتر خود رائول را در موقعیت گلزنی قرار داد و رائول نیز با ضربه سر توپ را وارد دروازه والدس کرد و رئال مادرید توانست در ان بازی با گلهای رائول و نیستلروی با حساب 2 - 0 رقیب سنتی خود را شکست دهد.


راموس یکی از مدافعینی است که با وجود پستی که دارد ولی گلهای زیادی به ثمر رسانده است و تاکنون برای رئال مادرید 20 گل به ارمغان اورده است.

در 9 می 2008 و در بازی مقابل اوساسونا راموس با دادن توپ به هیگوئین و گلزنی این ارژانتینی باعث قهرمانی زودهنگام رئال در این فصل از لالیگا شد.

تیم ملی اسپانیا
در سال 2005 راموس یکی از مهره های اصلی تیم زیر 21 سال اسپانیا محسوب می شد او همچنین در سال 2004 با 18 سال سن برای تیم ملی بزرگسالان اسپانیا بازی کرد که جوانترین بازیکن تاریخ اسپانیا نام گرفت که بعد ها این رکورد توسط سسک فابرگاس شکسته شد.

این بازیکن جوان توانست با بازیهای خوب خود در تیم رئال مادرید جای میشل سالگادو همبازی خود را در تیم ملی اسپانیا بگیرد.

سرجیو راموس یکی از 11 بازیکن اصلی تیم ملی در جام جهانی 2006 المان بود که در انجا نیز به عنوان دفاع راست بازی می کرد.

در سال 2008 راموس توانست به همراه تیم ملی اسپانیا بعد از 44 سال قهرمان اروپا شود و در جشن قهرمانی این بازیکن لباسی را بر تن کرد که عکس دوست فقدیش یعنی انتونیو پوئرتا بر ان حک شده بود.


 

 

+ نوشته شده توسط داود در جمعه چهاردهم فروردین 1388 و ساعت 13:41 | آرشیو نظرات
           

 

بیوگرافی فابيو کاناوارو
نام کامل : فابیو کاناوارو ** زمان تولد : 13 سپتامبر 1973 ** مکان تولد : ناپل ایتالیا ** فد : 1.76 متر ** پست بازی : هافبک وسط **تیم فعلی : رئال مادرید


سابقه ی باشگاهی در یک نگاه :
1992 تا 1995 : ناپولی (68 بازی و 2 گل) ** 1995 تا2002 : پارما (212 بازی و 5گل) **2002 تا 2004 : اینتر : (50 بازی و 2گل) ** 2004 تا 2006 : یوونتوس : 76 بازی و 6 گل) **2006 تا ؟ : رئال مادرید ( 32 بازی و یک گل)


سابقه ی ملی در یک نگاه : 
1993 - 1996 : جوانان ایتالیا : (21 بازی بدون گل) ** بزرگسالان : 111 بازی و یک گل


عرصه ی باشگاهی :
فابیو کاناوارو در 13 سپتامبر 1973 در شهر ناپل پا جهان گشود . خانواده ی او فوتبالی بودند . ( پدرش پاسکواله در تیم گویگلیانو بازی می کرد ) . استعداد کاناوارو به سرعت در تیم ناپولی شکوفا شد . تیمی که در آن دوره بهترین دوران تاریخش را با حضور دیگو مارادونا و چیرو فریرا و کسب اسکودوتو طی میکرد .
فابیو به عنوان یک بازیکن جوان و نیمکت نشین در آن تیم بازی میکرد و به مرور زمان یکی از برترین اعضای این تیم شد . اولین بازی او در سری آ در 7 مارچ 1993 در تورین انجام شد . نگه داشتن مارادونا در این تیم به پول زیادی نیاز داشت و مسئولان ناپولی با فروش این بازیکن به پارما این پول ر


:: موضوعات مرتبط: زندگی نامه ی بازیکنان رئال , ,



رئال و بارسا
نوشته شده در چهار شنبه 19 مهر 1391
بازدید : 307
نویسنده : حسین فهیمی




نوشته شده در چهار شنبه 19 مهر 1391
بازدید : 269
نویسنده : حسین فهیمی

مسعود اوزیل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
 
 
مسعود اوزیل
Mesut Özil, Germany national football team (04).jpg
شناسنامه
زادروز ۱۵ اکتبر ۱۹۸۸
زادگاه گلزن‌کیرشن، آلمان غربی
قد ۱٫۸۲
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی رئال مادرید
شمارهٔ پیراهن ۱۰
پُست بازیکن میانه
باشگاه‌های حرفه‌ای
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
  رئال مادرید-وردربرمن-شالکه  
تیم ملی
۲۰۰۷-۲۰۰۶
۲۰۰۷-
۲۰۰۹-
پرچم آلمان جوانان آلمان
پرچم آلمان زیر ۲۱ سال آلمان
پرچم آلمان آلمان
 


مسعود اوزیل (به ترکی استانبولیMesut Özil) (زاده ۱۵ اکتبر ۱۹۸۸ درگلزنکیرشن) بازیکن فوتبال آلمانی است که در رئال مادرید و تیم ملی آلمانبازی می‌کند.[۱]

جام جهانی ۲۰۱۰ [ویرایش]

او در سه بازی تیم آلمان بازی کرد و در بازی با غنا از لبه محوطه ۱۸ قدم یک گل به ثمر رساند.[۲]

 

زندگی شخصی [ویرایش]

خانواده مسعود اصالتا از شهر زنگولداغ از توابع منطقه دریای سیاه ترکیهمی‌باشد. خانواده‌اش مدت‌ها پیش به کشور آلمان مهاجرت می‌کند. مسعوت در ۱۵ اکتبر ۱۹۸۸ در شهر گلزنکیرشن آلمان غربی سابق زاده می‌شود. مسعود اوزیل با ماریا لاگربلوم ۲۸ ساله (خواهر سارا کونور، خواننده مشهور آلمانی) ازدواج کرد اما این ازدواج چندان به طول نیانجامید. بعد از حضور اوزیل در اسپانیا همسرش بنا به گفتهٔ خودش طاقت دوری از کشورش و نبود اوزیل در خانه به خاطر شرکت در تمرینات فشردهٔ رئال مادرید را نیاورد و از او جدا شد.

او یک مسلمان معتقد است و قبل از ورود به زمین، آیاتی از قرآن را می‌خواند. او در مصاحبه با روزنامه چاپ برلین تاگسشپیل گفت: «من نماز میخوانم و هم‌تیمی‌هایم می‌دانند در آن مدت کوتاه نمی‌توانند با من صحبت کنند.»[۳][۴]

اوزیل با بستن قراردادی به ارزش ۱۵ میلیون یورو به تیم فوتبال رئال مادرید 


:: موضوعات مرتبط: اوزیل , ,



نوشته شده در چهار شنبه 19 مهر 1391
بازدید : 273
نویسنده : حسین فهیمی

 

باشگاه فوتبال رئال مادرید

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
 
 
رئال مادرید
Logo Real Madrid.svg
نام کامل باشگاه باشگاه فوتبال رئال مادرید (Real Madrid Club de Fútbol)[۱]
لقب(ها) Los Blancos (سفیدها)
Los Merengues (خامه ای‌ها) (کهکشانی ها)
تاریخ تأسیس ۶ مارس ۱۹۰۲ ‏(۱۱۰ سال) قبل و با نام ابتدایی باشگاه فوتبال مادرید[۲]
نام ورزشگاه سانتیاگو برنابئو
(گنجایش: ۸۰٫۳۵۴)
مدیرعامل فلورنتینو پرز پرچم اسپانیا
سرمربی ژوزه مورینیو پرچم پرتغال
لیگ لالیگا
آدرس اینترنتی www.realmadrid.com
 
Kit left arm rmcf1112h.png
Team colours
Kit body realmadrid1112h.png
Team colours
Kit right arm rmcf1112h.png
Team colours
Kit shorts rmcf1112h.png
Team colours
Kit socks rmcf1112h.png
Team colours
لباس اول
Kit left arm rmcf1112a.png
Team colours
Kit body rmcf1112A.png
Team colours
Kit right arm rmcf1112a.png
Team colours
Kit shorts rmcf0910t.png
Team colours
Kit socks rmcf1112a.png
Team colours
لباس دوم
Kit left arm peter1011a.png
Team colours
Kit body rmcf1112T.png
Team colours
Kit right arm peter1011a.png
Team colours
Kit shorts adidaswhite.png
Team colours
Kit socks 3 stripes red.png
Team colours
لباس سوم
Soccerball current event.svg فصل جاری

باشگاه فوتبال رئال مادرید (به اسپانیاییReal Madrid Club de Fútbol) یک باشگاه حرفه‌ای فوتبال است که در مادرید، پایتخت اسپانیاقرار دارد. رئال موفق‌ترین تیم تاریخ فوتبال اسپانیا و موفقترین تیم فوتبالقرن ۲۰ به انتخاب فیفا است. آن‌ها دارای رکورد ۳۲ بار قهرمانی در لالیگا، ۱۸ قهرمانی در کوپا دل ری (جام حذفی)، ۸ سوپرکاپ اسپانیا، ۹ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، ۲ جام یوفا، ۱ سوپرکاپ اروپا و ۳ قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان هستند. کلمهٔ رئال در زبان اسپانیایی، به معنی «سلطنتی» است، این لقب را شاه آلفونسو سیزدهم در سال ۱۹۲۰ بر این تیم نهاد. همچنین در همان سال، شکل یک تاج نیز بر روی آرم این باشگاه قرار گرفت.Real Madrid Club de Fútbol عبارتی است به زبان اسپانیایی که به معنای باشگاه فوتبال مادرید پادشاهی می باشد.

رئالی‌ها در طی تاریخ خود، حتی یک بار هم از لیگ اول اسپانیا (لالیگا) خارج نشدند و همیشه در این لیگ حضور داشتند. آن‌ها از دهه ۵۰ بود که خود را به عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال اسپانیا و اروپا به همگان معرفی کردند. در دهه ۸۰ یکی از بهترین دوران‌های خود را داشتند و یکی از بهترین تیم‌ها بودند (معروف به «تیم کرکس‌ها») که موفق به کسب دو جام یوفا، ۵ قهرمانی متوالی اسپانیا، ۱ قهرمانی جام اسپانیا و ۳ قهرمانی سوپرکاپ اسپانیا شدند.

لباس تیم از ابتدا به رنگ سفید بوده‌است. هر چند که رنگ آبی که در ابتدا کاملاً در لباس تیم مشخص بود، بارها به‌خاطر زیباترشدن و یا تغییر حامی مالی تیم، دچار تغییر شد. ورزشگاه خانگی آن‌ها، سانتیاگو برنابئوست که گنجایش ۸۰٫۳۵۴ نفر به صورت نشسته را داراست. این ورزشگاه در مرکز شهر مادرید قرار دارد و از سال ۱۹۴۷، ورزشگاه اختصاصی این تیم شد. این ورزشگاه تاکنون ۴ بار و در سال‌های ۱۹۵۷، ۱۹۶۹، ۱۹۸۰ و ۲۰۱۰، میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بوده‌است.

رئال مادرید سال‌هاست که در لالیگا، از تیم‌های قدرتمند محسوب می‌شود و رقیب اصلی تیم نیز، بارسلوناست. از نظر درآمد، رئال مادرید با 470 میلیون یورو درآمد درسال 2011 در صدر تیم‌های دنیا قرار دارد و با ارزشی معادل ۹۵۰ میلیون یورو، تا سال ۲۰۰۸، دومین تیم پرارزش دنیا بود.[۳][۴]

محتویات

  [نهفتن